Page 130 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 130
7 Podpora gostinsko-turističnemu izobraževanju
pomembnih sprememb je prišlo tudi v izobraževanju in pri zahtevah
na trgu dela, kar se posledično odraža pri vpisih v srednješolske in vi-
sokošolsko izobraževanje.
Faktorska analiza je potrdila dejavnike, ki vplivajo na odločitve za
turistične izobraževalne programe, ki so povezani s prednostmi turis-
tičnega okolja. Med dejavniki za odločitev za turistični izobraževalni
program so se potrdili varnost zaposlitve znotraj turistične destina-
cije, naklonjenost prebivalcev razvoju turizma, možnosti zaposlitve v
turizmu v destinaciji in pomanjkanje formalne izobrazbe. Med pred-
nostmi turističnega okolja so pomembni dejavniki, ki so povezani z
možnostmi za delo z ljudmi, nagnjenostjo k turizmu, željo po prido-
bitvi znanj in usposobljenosti za turizem ter zanimivim turističnim
izobraževalnim programom.
Glede izobraževalnega programa so se potrdila mnenja o kako-
vosti izobraževalnega procesa in zadovoljstva z izobraževanjem. Pri
kakovosti izobraževalnega procesa so anketirani dijaki izpostavili po-
membnost kakovosti predavanj, razumljivost snovi, razpoložljivost
literature in pripomočkov, praktično uporabnost znanj za zaposlitev,
dober odnos predavateljev, koristnost znanj v praksi za zaposlitev in
za samostojne podjetniške aktivnosti v gostinstvu in turizmu ter rela-
tivno dobre prostorske pogoje. Glede zadovoljstva z izobraževanjem so
se pokazali za značilne možnost nadaljevanja šolanja, možnosti za za-
poslovanje ter dober odnos predavateljev, kar je pomembno za sploš-
no zadovoljstvo s šolanjem in za nadaljnja priporočila izobraževanja
prijateljem.
Fotografiji 13 in 14 prikazujeta možnosti razvoja turizma v povezavi
z lokalno pridelano hrano (zelenjava v Strahinju) in s kulturno, sakral-
no ter čebelarsko tradicijo.
130