Page 7 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 7
Uvodnik z orisom projekta

Robi Kroflič
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
robi.kroflic@guest.arnes.si

Sonja Rutar
Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
sonja.rutar@pef.upr.si

Bogdana Borota
Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
bogdana.borota@pef.upr.si

Izhodiščne ideje projekta
Pričujoča monografija Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah je eno od sklepnih
dejanj projekta Razvijanje sporazumevalnih zmožnosti s kulturno-umetnost-
no vzgojo (SKUM), ki je med letoma 2017 in 2022 potekal na izobraževalni ver-
tikali od vrtcev do srednjih šol. Projekt je bil potrjen v času, ko so mednarodni
in domači strateški dokumenti opozarjali na potrebo po vključevanju kako-
vostnih umetniških praks v šolski prostor z namenom oblikovanja inovativnih
učnih okolij, ki so potrebna za razvoj številnih dimenzij osebnosti ter znanj in
spretnosti prihajajočih generacij. Vedno znova se vračamo k ideji, da je ume-
tniška izkušnja nenadomestljiv del pedagoških praks, na kar smo v času hi-
trega razvoja znanosti in tehnike kar malo pozabili in je v vrtcih in šolah za-
čel prevladovati tehnični jezik, techne, nad poetskim, poiesis. A ne gre se sle-
piti, da smo v zadnjem obdobju dobili številne mednarodne strateške doku-
mente s področja razvoja vzgojno-izobraževalnih sistemov, ki izpostavljajo
pomen umetnosti zaradi obujanja plemenitih humanističnih praks. Osnovni
argument za krepitev področja umetniških praks v vrtcih in šolah je spo-
znanje, da nove tehnologije zahtevajo predvsem razvoj človeške kreativnosti
(Kulturni bazar b. l.), saj je to tisti del človeških zmožnosti, ki je nenadomestljiv
z robotizacijo in celo z razvojem umetne inteligence. Slednja uspe premagati
najboljše šahiste, a, kot pravi strokovnjak za umetno inteligenco Joe Dumolin
(Masten 2019), ta vrsta inteligence ne more razumeti enega samega odstavka
Rdeče kapice. S tem argumentom seveda ni mogoče prepričati mednarodnih
odločevalcev na področju vzgoje in izobraževanja, da otrok in mladostnik za
razvoj človečnosti potrebujeta branje literature, poslušanje glasbe, gledanje

Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih
in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-172-8.7-18
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12