Page 428 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 428
bara Kopačin in Mateja Verdir
ritve, povezane z njimi, npr. videokonference (Hvalič Touzery 2010). Predvsem
pa IKT učitelju daje možnost, da izboljša proces poučevanja (Borota in Bro-
dnik 2006, 532).
Informacijsko-komunikacijska tehnologija
V IKT sta zajeti strojna in programska oprema. Ti dve omogočata delovanje
funkcij videa, zvoka, prenašanja podatkov in brskanja po svetovnem spletu.
Za vse to je osrednje orodje računalnik, ki je v današnjem času postal del vsak-
dana v razvitih državah in državah v razvoju. Termin IKT označuje velik niz
tehnoloških orodij in virov, ki se jih uporablja za komunikacijo in upravljanje
z milijoni podatkov (Abdullahi 2014).
IKT v šolstvu omogoča bistveno večji obseg dostopanja, shranjevanja in
razširjanja informacij, uporaba pa je v veliki meri odvisna od tehnološke opre-
mljenosti okolja, v katerem poteka pouk. Pri otrocih je zagotovljen napredek
le s tem, da se šole stalno opremljajo z računalniki, s pametnimi tablami, pro-
jektorji . . . To namreč vodi v trajnostni razvoj posameznika oz. ga oblikuje kot
tehnološko pismenega (Bela knjiga 2011).
Slovenski učitelji računalnike večinoma uporabljajo samo za načrtovanje
pouka in izdelavo priprav, ki jih za pouk potrebujejo, učencev pa s pomočjo
računalnika ne poučujejo (Kvas 2013).
Informacijska-komunikacijska tehnologija se prilagaja posamezniku in
njegovim specifičnim potrebam ter vpeljuje nova didaktična načela učenja.
Ko IKT uporabljamo pri učenju, razvijamo spretnosti, kot so sodelovanje, kri-
tično vrednotenje gradiv, organizacija in načrtovanje dela. Vsak učitelj bi
moral najti pot, po kateri bo sodobno tehnologijo učinkovito uporabil v uč-
nem procesu. Vsekakor pa moramo razumeti, da je sodobna tehnologija le
orodje, ki nam pomaga pri poučevanju, kot to funkcijo že stoletja opravljajo
tabla in drugi učni ter didaktični pripomočki (Šavli 2006).
Uporabnost sodobne IKT bi morala biti vedno ovrednotena glede na njeno
didaktično uporabnost. V vzgojno-izobraževalni proces je ne smemo vpeljati
le zato, ker je moderna in jo uporablja vsak izmed nas. Učiteljeva naloga je,
da oceni, kakšno dodano vrednost prinaša, in jo na podlagi tega tudi uporabi
pri pouku (Šavli 2006).
Uporaba IKT pri glasbeni umetnosti
Glasbena umetnost učencem ponuja možnosti za aktivno in selektivno po-
slušanje glasbe na različnih prireditvah ter v različnih medijih, ki so v glas-
benih učilnicah prisotni že veliko časa. Tako kot pri ostalih urah pouka se je
tudi pri glasbeni umetnosti IKT nadgrajevala in spreminjala. Sedaj so v učilni-
428
ritve, povezane z njimi, npr. videokonference (Hvalič Touzery 2010). Predvsem
pa IKT učitelju daje možnost, da izboljša proces poučevanja (Borota in Bro-
dnik 2006, 532).
Informacijsko-komunikacijska tehnologija
V IKT sta zajeti strojna in programska oprema. Ti dve omogočata delovanje
funkcij videa, zvoka, prenašanja podatkov in brskanja po svetovnem spletu.
Za vse to je osrednje orodje računalnik, ki je v današnjem času postal del vsak-
dana v razvitih državah in državah v razvoju. Termin IKT označuje velik niz
tehnoloških orodij in virov, ki se jih uporablja za komunikacijo in upravljanje
z milijoni podatkov (Abdullahi 2014).
IKT v šolstvu omogoča bistveno večji obseg dostopanja, shranjevanja in
razširjanja informacij, uporaba pa je v veliki meri odvisna od tehnološke opre-
mljenosti okolja, v katerem poteka pouk. Pri otrocih je zagotovljen napredek
le s tem, da se šole stalno opremljajo z računalniki, s pametnimi tablami, pro-
jektorji . . . To namreč vodi v trajnostni razvoj posameznika oz. ga oblikuje kot
tehnološko pismenega (Bela knjiga 2011).
Slovenski učitelji računalnike večinoma uporabljajo samo za načrtovanje
pouka in izdelavo priprav, ki jih za pouk potrebujejo, učencev pa s pomočjo
računalnika ne poučujejo (Kvas 2013).
Informacijska-komunikacijska tehnologija se prilagaja posamezniku in
njegovim specifičnim potrebam ter vpeljuje nova didaktična načela učenja.
Ko IKT uporabljamo pri učenju, razvijamo spretnosti, kot so sodelovanje, kri-
tično vrednotenje gradiv, organizacija in načrtovanje dela. Vsak učitelj bi
moral najti pot, po kateri bo sodobno tehnologijo učinkovito uporabil v uč-
nem procesu. Vsekakor pa moramo razumeti, da je sodobna tehnologija le
orodje, ki nam pomaga pri poučevanju, kot to funkcijo že stoletja opravljajo
tabla in drugi učni ter didaktični pripomočki (Šavli 2006).
Uporabnost sodobne IKT bi morala biti vedno ovrednotena glede na njeno
didaktično uporabnost. V vzgojno-izobraževalni proces je ne smemo vpeljati
le zato, ker je moderna in jo uporablja vsak izmed nas. Učiteljeva naloga je,
da oceni, kakšno dodano vrednost prinaša, in jo na podlagi tega tudi uporabi
pri pouku (Šavli 2006).
Uporaba IKT pri glasbeni umetnosti
Glasbena umetnost učencem ponuja možnosti za aktivno in selektivno po-
slušanje glasbe na različnih prireditvah ter v različnih medijih, ki so v glas-
benih učilnicah prisotni že veliko časa. Tako kot pri ostalih urah pouka se je
tudi pri glasbeni umetnosti IKT nadgrajevala in spreminjala. Sedaj so v učilni-
428