Page 125 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 125
Povzetek 125

ri, vključno z imenom podjetja. Od tega je bilo 73 majhnih (44,8 %) in 90
(55,2 %) srednjih podjetij. Glede na vzorčni okvir 3.007 podjetij to pred-
stavlja 5,42-odstotno stopnjo odzivnosti. Zbrane podatke smo s pomočjo
statističnega programa SPSS (verzija 24.00) analizirali z osrednjo metodo
– modeliranjem strukturnih enačb (SEM).

Rezultati preverjanja zastavljenega modela kažejo, da ta ne podaja ide-
alnih vrednosti, kar lahko utemeljimo s tem, da (1) je naš model relativno
kompleksen, saj smo zajeli relativno veliko število povezav in vplivov; (2)
ocenjujemo, da bi večji vzorec lahko pripomogel k temu, da bi model do-
segel optimalnejše vrednosti in bi tako tudi pridobil na posploševanju re-
zultatov; (3) merski instrument se je na področju merjenja zunanjih vpli-
vov okolja podjetja na uspešnost pri nas izkazal za šibkega. Ocenjujemo,
da bi veljavnost modela lahko izboljšali s tem, ko bi optimizirali število
povezav v modelu (vključili bi manjše število vplivov) in povečali vzorec.

Na podlagi rezultatov preverjanja zastavljene hipoteze tako lahko po-
trdimo, da so podjetja, ki uporabljajo strategijo diferenciacije, uspešnejša
kot tista, ki uporabljajo eno od ostalih ostale strategij (strategijo nizkih
stroškov in privlačnih cen, strategijo osredinjenja, strategijo prehitevanja).

Rezultati kažejo, da ima strategija diferenciacije pozitiven učinek na
ROA in EVA ter na BON. Podjetja bodo uspešnejša, če bodo v poslovanje
vključevala vidik kupca. Statistično najznačilnejši vpliv na izbor strategi-
je podjetja do kupcev – strategijo diferenciacije – smo ugotovili v prime-
rih, ko podjetje sodeluje z novimi kupci, s katerimi do zdaj še ni.

Prav tako smo ugotovili, da na strategijo diferenciacije vplivajo doba-
vitelji kjer smo kot najvplivnejšo zaznali trditev, ki se glasi »Naši glavni
dobavitelji se hitro prilagajajo spremembam v panogi«. Podjetja bodo us-
pešnejša, če bodo sodelovala z dobavitelji, ki veljajo na svojem področju
za vodilne (vodje v panogi), če bodo z dobavitelji vzpostavljala dolgoročna
strateška partnerstva za vzajemne koristi, če bodo dobavitelji imeli spo-
sobnost hitrega prilagajanja na spremembe v panogi in če bodo podjetja
konkurenčnost izdelkov/storitev dosegala s pomočjo inovativnosti svojih
dobaviteljev.

Dosegli smo vse cilje raziskave:
(1) Preučili smo literaturo in vire na področju vplivov okolja na pod-
jetja ter strategij podjetja in njihovega vpliva na uspešnost poslovanja.
Naredili smo sistematičen pregled bibliografskih enot domače in tuje st-
rokovne literature za zadnjih trideset let. Spoznanja smo vključili v teore-
tični del raziskave. Še zlasti smo bili pozorni na to, da smo citirali najno-
vejše vire in literaturo.
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130