Page 123 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 123
Povzetek

Znanstveno področje v tej monografiji je področje strateškega manage-
menta. Ožje področje preučevanja je raziskovanje vpliva zunanjega okolja
podjetja na izbor strategije podjetja do kupcev ter vpliv na uspešnost pod-
jetja. Na podlagi teoretičnih izhodišč iz literature smo oblikovali model
povezav med izbranimi dejavniki sprememb v okolju, strategijami podje-
tja do kupcev in uspešnostjo podjetja. Preučevanje vplivov okolja, strate-
gij podjetja do kupcev in njihovega vpliva na uspešnost poslovanja podje-
tij je kompleksno, saj na uspešnost podjetja vpliva vrsta dejavnikov, ki jih
vseh hkrati v eno raziskavo ne moremo zajeti, zato povezave med izbrani-
mi dejavniki v tej raziskavi obravnavamo kot model. V empiričnem delu
smo preverili veljavnost zastavljenega modela in podali komentarje.

Raziskovalni problem v raziskavi je, kako izbrani zunanji dejavniki
okolja podjetja podjetja vplivajo na strategijo podjetja do kupcev ter kako
strategije nadalje vplivajo na uspešnost podjetja. Na osnovi spoznanj iz li-
terature in predhodnih raziskav smo razvili hipotezo in v empiričnem
delu preverili njeno veljavnost. Zastavljena hipoteza se glasi: »Spremem-
be v okolju vplivajo na izbor strategije podjetja do kupcev, kar rezulti-
ra v uspešnosti podjetja. Podjetja, ki uporabljajo strategijo diferenciacije,
so uspešnejša kot tista, ki uporabljajo eno od ostalih strategij (strategi-
jo nizkih stroškov in privlačnih cen, strategijo osredinjenja, strategijo
prehitevanja).«

Za vsakega izmed dejavnikov, tj. »Spremembe v okolju« podjetja, ki
vključuje področja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in »Doba-
vitelji«, in »Strategija podjetja do kupcev«, ki vključuje področja »Stra-
tegija diferenciacije«, »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«,
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128