Page 102 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 102
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek
Musica Noster Amor (Music, Our Love), Beethoven’s Piano Concerto No. 3, and
Stockhausen’s Kontacte.
The burden of argument, in all this, falls upon music’s role as a self-fulfilling education of
imagination and feeling. Without it, we lack a dimension of experience that is not
available from any other source. No matter how practically accomplished we may be in
terms of making a living, we do not fully appreciate what living actually means, without
music.
Povzetek
V razpravi je poudarjeno, da glasbeno delo omogoèa pogoje za izkušnje, ki jih je ustvarila
druga oseba ali veè oseb. Ne potrebujejo referenc o okolišèinah umetniškega ustvarjanja,
da bi bile razumljive. Njihove izrazne znaèilnosti je mogoèe do ivljati ob zvoènih
predstavitvah. Natanèneje, skozi tonski sistem, vokalno ali instrumentalno glasbo,
melodiko, harmonijo, ritmiène strukture, vzporedno z emocionalno intonacijo zvoka in
izra anja (v njunem razvoju), razumljivih v razmerjih. Virtualna izraznost dovoli
poslušalcem , da se pove ejo z izrazno dimenzijo dela, kar ni mo no v drugih umetniških
medijih. Teorija je podprta z razpravami v številnih primerih kot v otroški pesmi Frere
Jacques, Gallusovi Musica noster amor (Glasba naša ljubezen) Beethovnovem Koncertu
za klavir št. 3 in Stockhausnovih Kontakte.
Bistvo dokazovanja se v glasbenem okviru nanaša na samouresnièevanje vzgoje
predstavljivosti in obèutenja. Brez njiju izgubljeno dimenzijo izkustva ni mogoèe
pridobiti drugod. Ni pomembno kako to dosegamo, v oblikovanju ivljenja pa
premalokrat ozavešèamo kaj je ivljenje brez glasbe.
102
Musica Noster Amor (Music, Our Love), Beethoven’s Piano Concerto No. 3, and
Stockhausen’s Kontacte.
The burden of argument, in all this, falls upon music’s role as a self-fulfilling education of
imagination and feeling. Without it, we lack a dimension of experience that is not
available from any other source. No matter how practically accomplished we may be in
terms of making a living, we do not fully appreciate what living actually means, without
music.
Povzetek
V razpravi je poudarjeno, da glasbeno delo omogoèa pogoje za izkušnje, ki jih je ustvarila
druga oseba ali veè oseb. Ne potrebujejo referenc o okolišèinah umetniškega ustvarjanja,
da bi bile razumljive. Njihove izrazne znaèilnosti je mogoèe do ivljati ob zvoènih
predstavitvah. Natanèneje, skozi tonski sistem, vokalno ali instrumentalno glasbo,
melodiko, harmonijo, ritmiène strukture, vzporedno z emocionalno intonacijo zvoka in
izra anja (v njunem razvoju), razumljivih v razmerjih. Virtualna izraznost dovoli
poslušalcem , da se pove ejo z izrazno dimenzijo dela, kar ni mo no v drugih umetniških
medijih. Teorija je podprta z razpravami v številnih primerih kot v otroški pesmi Frere
Jacques, Gallusovi Musica noster amor (Glasba naša ljubezen) Beethovnovem Koncertu
za klavir št. 3 in Stockhausnovih Kontakte.
Bistvo dokazovanja se v glasbenem okviru nanaša na samouresnièevanje vzgoje
predstavljivosti in obèutenja. Brez njiju izgubljeno dimenzijo izkustva ni mogoèe
pridobiti drugod. Ni pomembno kako to dosegamo, v oblikovanju ivljenja pa
premalokrat ozavešèamo kaj je ivljenje brez glasbe.
102