Page 57 - Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju
P. 57

dosegla pomembne dosežke na področjih telesnih funkcij in sodelovanja
           v dejavnostih.
               Idyatul Hasanah idr. (2020) so raziskovali učinke glasbene terapi-
           je na ravni kortizola v slini kot biomarkerja stresa pri otrocih z levke-
           mijo, ki jim je bil vstavljen intravenski kateter. Raziskava ni pokazala
           pomembnega učinka glasbene terapije na raven kortizola med vstavitvi-
           jo intravenskega katetra. Ugotovitve  pa odražajo klinični učinek glas-
           bene terapije pri zmanjševanju ravni kortizola. Giordano idr. (2021) so
           se odločili primerjati učinek glasbene terapije ali pa manko nje na raven   57
           anksioznosti in sedacije pri pediatričnih bolnikih v onkološki negi, ki so
           imeli pred (T1), med (T2) ali po (T3) pandemiji covida-19 invaziven pro-
           ces. Zbrati so želeli tudi podatke o količini materine anksioznosti. Opa-
           žene  so  bile  pomembne  razlike  v  stopnji  predoperativne  anksioznosti
           med rezultati pred (T1) in med (T2) pandemijo ter med (T2) in po (T3)
           pandemiji. Med T1 in T3 je bila izvedena glasbena terapija, med T2 pa
           se je predvajala vnaprej posneta glasba ali video s strani kliničnega oseb-
           ja. V T2 je bil uporabljen višji odmerek zdravila za sedacijo. Mame so
           brez glasbene terapije zabeležile tudi višje ocene anksioznosti in stresa.
               V Nemčiji pa so Constance Boyde idr. (2024) želeli zbrati informa-
           cije za nadaljnjo raziskavo o primerjanju učinkov individualne glasbene
           terapije z učinki skupne glasbene terapije na otroke z rakom in njihove
           pomembne osebe. Na osnovi te raziskave trenutno poteka nova, ki bo raz-  Glasbena terapija v pediatričnem okolju – pregledna raziskava
           iskovala enake učinke. S pomočjo rezultatov si bodo prizadevali za vpe-
           ljavo ambulantne glasbene terapije kot storitve, ki jo krije zavarovanje.
           Nevrologija
           Tretje področje je nevrologija (štirje prispevki oz. 8,9 %). Na področju
           nevrologije so Nayla Attar idr. (2022) želeli preko študije primera opre-
           deliti, kako se diferencirajo tri različne glasbenoterapevtske intervenci-
           je pri pridobitvi verbalnega odziva otrok z avtistično motnjo, in raziskati
           indeks sreče po intervencijah z namenom določitve, ali otrokom inter-
           vencija ustreza ali ne. V svojih rezultatih so zapisali postopek za integ-
           racijo glasbene terapije z vedenjskimi analizami (angl. Applied Behavior
           Analysis – ABA) za učenje neverbalnega in verbalnega izražanja pri otro-
           cih z motnjo avtističnega spektra. Sakshi Desai idr. (2024) so raziskova-
           li  učinke celovitega programa intervencij pri triletnem otroku z motnjo
           pozornosti in hiperktivnosti, ki kaže motnje fine motorike ter zamude v
           razvoju jezika in govora ter v doseganju socialnih mejnikov. Rezultati
           so pokazali izrazito izboljšanje funkcionalne neodvisnosti, obvladovanja
           vedenja  in  komunikacijskih  sposobnosti,  kar  poudarja  multidiscipli-
           onaren pristop, v katerega je bila vključena glasbena terapija. Susann
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62