Page 10 - Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju
P. 10
varnost in odpornost – ne le pri otroku, temveč tudi pri starših in tera-
pevtih. V bolnišničnem okolju, kjer je vsak trenutek dragocen, se glasba
razkrije kot most, ki povezuje in zdravi.
***
Ob prebiranju te monografije vam morda pride na misel trenutek,
ko vas je glasba dosegla tam, kjer besede niso mogle. Uspavanka, ki vas
je v otroštvu pomirila, pesem, ki vam je pomagala skozi bolečino, ali me-
lodija, ki vas je povezala z nekom, ki ga imate radi. Takšno moč glasba
10 razkriva tudi v pediatričnem okolju – moč, da zdravi, povezuje in daje
upanje. Zato ta monografija ni zgolj zbirka znanstvenih uvidov, temveč
tudi manifest človečnosti – povabilo, da skozi glasbo ponovno odkrije-
mo, obudimo in plemenitimo tisto, kar je v nas najčistejše, najsočutnej-
Katarina Habe, Katarina Lia Kompan Erzar in Petra Brdnik Juhart
še in najhumanejše.
***
Zahvaljujemo se Univerzi v Ljubljani za podporo pri izvajanju pro-
jektov, kot je dotični, ki znanstveni pristop aplikativno prenašajo v ožje
in širše slovensko družbeno okolje za dobrobit posameznika in druž-
be. Projekt Glasba zdravi se vsebinsko umešča v zagonski raziskovalni
program Akademije za glasbo Glasba kot inkluzivno sredstvo za spod-
bujanje duševnega zdravja in psihološkega blagostanja pri ranljivih sku-
pinah. Pomembna vloga akademskega okolja je namreč tudi v vzgoji in
ne zgolj v izobraževanju sodobnih generacij mladih ljudi, ki se zaveda-
jo pomena lastnega znanstvenega in/ali umetniškega delovanja z name-
nom iskanja poti tako na področju naravoslovja in tehnike kot tudi na
področju družboslovja, humanistike in umetnosti za dobrobit človeštva.

