Page 7 - Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju
P. 7
Beseda urednic
Katarina Habe
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
katarina.habe@ag.uni-lj.si
Katarina Lia Kompan Erzar
Univerza v Ljubljani, Teološka fakulteta 7
lia.kompan@teof.uni-lj.si
Petra Brdnik Juhart
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
petra.brdnik@pef.uni-lj.si
© 2025 Katarina Habe, Katarina Lia Kompan Erzar
in Petra Brdnik Juhart
https://doi.org/10.26493/978-961-293-544-3.0
Glasba je od pradavnine tista prvinska govorica, ki nagovarja izvor-
no esenco človeka. V svoji univerzalnosti presega meje časa, prostora
in kulture ter nas povezuje v skupnost, ki jo zaznamuje iskanje smisla in
občutenje človeškosti. Že od prvih korakov človeštva na Zemlji je ime-
la zdraviteljsko moč: pomirjala je telo, prebujala duha in krepila vezi
med posamezniki. Skozi tisočletja je ostala zvesta spremljevalka naše-
ga obstoja, most med notranjim svetom posameznika in kolektivno iz-
kušnjo človeštva.
V času, ko postajamo kot družba čedalje bolj individualizirani in di-
gitalizirani, prav mehki dotik zvoka in glasba opominjata, kdo v resnici
smo in kakšen je naš smisel. V nas prebujata izvorno dušno pesem, ki nas
vodi k sozvočju, ter nas spominjata, da smo del širše harmonične celo-
te – Človeštva. Še posebej danes, ko na vsakem koraku srečujemo razdo-
re in nasprotja, je ključno, da gojimo poti prihodnosti, ki krepijo občutje
povezanosti, empatije in skupnega dobrega. Glasba je pri tem ena naj-
močnejših sil, saj odpira vrata k dotiku duše in k zavesti, da smo več kot
posamezniki – smo skupnost.
Monografija Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju je drago-
cen prispevek k razumevanju in udejanjanju tega poslanstva. Združuje
umetnost in znanost ter gradi mostove med različnimi generacijami in
strokovnimi profili, ki si z roko v roki prizadevajo za skupen cilj: ustva-
riti čustveno in socialno podporno bolnišnično okolje. V njem lahko ot-
roci in mladostniki lažje prehajajo skozi proces zdravljenja, ob tem pa

