Page 8 - Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju
P. 8

oporo najdejo tudi njihovi starši in zdravstveno osebje. Knjiga je razdel-
                     jena na dva vsebinska sklopa, ki se med seboj prepletata in nadgrajuje-
                     ta: prvi osvetljuje temeljne razsežnosti glasbe in zvoka kot terapevtskega
                     sredstva, drugi pa prinaša aplikativne pristope in klinične raziskave, ki
                     poglabljajo razumevanje relacijske in sistemske vloge glasbe v pediatrič-
                     nem okolju. Devet poglavij skupaj oblikuje celostno sliko o pomenu glas-
                     be v zdravstvu, zlasti pri delu z otroki, njihovimi starši in zdravstvenim
                     osebjem.
          8                                         ***

                         V prvem delu monografija razgrinja zgodovinske, fizikalne, nevroz-
                     nanstvene in klinične temelje, ki utemeljujejo sodobno uporabo glasbe
                     v terapevtske namene. Poglavje »Glasba kot sredstvo zdravljenja – his-
            Katarina Habe, Katarina Lia Kompan Erzar in Petra Brdnik Juhart
                     torični vidik« (Tina Bohak Adam) oriše pot glasbe od prazgodovinskih
                     obredov in antičnih filozofskih teorij o njenem zdravilnem učinku do in-
                     stitucionalizacije glasbene terapije v 20. stoletju. Razkriva, kako se je
                     glasba skozi čas iz mističnega sredstva preoblikovala v znanstveno pod-
                     prto metodo zdravljenja. Sledi poglavje »Zdravilna moč zvoka« (Ilonka
                     Pucihar), ki predstavi fizikalne in biološke mehanizme delovanja zvo-
                     ka na človeško telo. Zvok ni zgolj dražljaj, temveč vibracija, ki posega v
                     celične procese, hormonsko ravnovesje in nevrološke funkcije. Avtorica
                     osvetli terapevtske učinke tradicionalnih instrumentov in opozori na po-
                     men nadaljnjih raziskav na tem področju.
                         Na teh temeljih se razvije poglavje »Glasbena terapija v pediatrič-
                     nem okolj«u (Špela Loti Knoll, Ema Trček in Maja Otič), ki prinaša
                     sistematični pregled raziskav uporabe glasbene terapije na različnih pe-
                     diatričnih področjih – od neonatologije do onkologije, nevrologije, psihi-
                     atrije in paliativne oskrbe. Poglavje pokaže, kako glasba pozitivno vpliva
                     tako na fiziološke parametre otrok kot na njihovo čustveno doživljanje
                     in kakovost hospitalizacije. Podobo zaokroži poglavje »Vloga glasbe v
                     primarni pediatrični ambulanti« (Petra Brdnik Juhart in Anja Radšel),
                     ki širi razumevanje terapevtske vloge glasbe v ambulantnem okolju. Iz-
                     sledki raziskave med slovenskimi pediatri kažejo, da glasba pomaga pri
                     zmanjševanju stresa, spodbuja sodelovanje otrok pri pregledu in prispe-
                     va k prijaznejšemu delovnemu vzdušju. Čeprav se glasba v ambulantah
                     večinoma uporablja intuitivno, raziskava opozarja na njen velik potenci-
                     al za sistematično vključevanje v primarno zdravstveno prakso.
                         Glasba v pediatričnem okolju pa ni le dopolnilo k zdravljenju – je
                     nosilka odnosa, varnosti in upanja. V času, ko se otrok in starš sooča-
                     ta z negotovostjo bolezni, ponuja prostor, kjer se lahko znova srečata in
                     uglasita. Prav zato se drugi del monografije posveča aplikativnim pris-
                     topom, raziskovalnim vpogledom in primerom dobre prakse. Posebno
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13