Page 9 - Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju
P. 9

mesto imajo glasbene intervencije v živo, ki so se izvajale na Pediatrič-
           ni kliniki UKC Ljubljana – uspavanke, improvizacije, glasbeni obiski v
           bolniških sobah in čakalnicah. Te intervencije niso zgolj estetski trenu-
           tek, temveč sprožilec relacijskih mehanizmov, ki povezujejo otroke, star-
           še in zdravstveno osebje.
               Poglavje »Glasbene intervencije v pediatričnem okolju« (Pika Dr-
           stvenšek in Katarina Habe) prinaša sistematični pregled 15 empiričnih
           raziskav. Avtorici analizirata tako glasbeno terapijo kot glasbeno medici-
           no ter ugotavljata, da obe prispevata k zmanjševanju anksioznosti, bole-  9
           čine in stresa, ob tem pa krepita čustveno regulacijo in kakovost življenja
           otrok ter njihovih staršev. Največ koristi se kaže v personaliziranih, več-
           čutnih oblikah terapije, kot je metoda Euterpe, čeprav raziskave opo-
           zarjajo na metodološko heterogenost in potrebo po obsežnejših študijah.
               V nadaljevanju poglavje »Zdravilna moč glasbe v očeh medicinske-
           ga osebja pediatrične klinike« (Katarina Habe, Petra Štibelj, Katarina   Beseda urednic
           Lia Kompan Erzar in Petra Brdnik Juhart) predstavi odzive medicin-
           skih sester in zdravnikov, ki glasbo prepoznavajo kot pomembno orodje
           pri zmanjševanju stresa, krepitvi timske povezanosti in ustvarjanju pri-
           jaznejše klime. Kvantitativna raziskava potrjuje visoko podporo glasbe-
           ni terapiji in kaže, da glasba prinaša dobrobit tako otrokom kot staršem
           in osebju. Temu sledi poglavje »Evalvacija učinkov glasbene terapije na
           otroke, starše in zdravstveno osebje na Pediatrični kliniki Univerzitet-
           nega kliničnega centra Ljubljana« (Uroš Kosič, Eva Lavriha in Petra
           Štibelj), ki temelji na opazovanjih in intervjujih študentov med hospita-
           cijami. Njihove refleksije razkrivajo neposreden vpliv glasbe na obrazno
           mimiko, razpoloženje in sproščenost otrok ter pričajo, da so bile terapi-
           je zanje ganljiva in smiselna izkušnja, ki je poglobila razumevanje tera-
           pevtskega odnosa.
               Prav posebno perspektivo pa prinaša članek »Glasbeni obiski na
           Pediatrični kliniki UKC Ljubljana – doživljanja in opažanja študentov
           glasbe« (Nina Suljić, Katarina Habe), v katerem avtorici predstavita,
           kako je glasbeno udejstvovanje in izvajanje glasbenih obiskov oblikova-
           lo mlade glasbenike ter jim odprlo povsem nov pogled na vrednost in
           pomen njihovega glasbenega izvajanja. Glasbeni obiski so pozitivno vpli-
           vali na študente glasbe, saj so spodbudili njihovo osebnostno rast, zmanj-
           šali izvajalsko anksioznost ter razkrili zdravilno moč glasbe za paciente,
           njihove starše, zdravstveno osebje in izvajalce intervencij.
               V zadnjem poglavju, »Glasba kot relacijsko orodje v pediatričnem
           okolju« (Katarina Lia Kompan Erzar), se poglobimo v glasbo kot temelj-
           ni relacijski medij. Avtorica izpostavi, kako glasba aktivira prirojene me-
           hanizme čustvenega odzivanja in navezanosti ter odpira prostor za stik,
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14