Page 241 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 241

Učinkovitost generativne umetne inteligence za personalizirano učenje matematike

             obraževanje učiteljev o strategijah učinkovitega oblikovanja pozivov, ki GUI
             usmerjajo k optimalni podpori učnemu procesu.
               Čeprav so imeli začetni modeli, kot je ChatGPT 3.5, težave z reševanjem ma-
             tematičnih problemov, novejše različice kažejo bistveno večjo zanesljivost
             in so vse uporabne za reševanje matematičnih izzivov (Žerovnik in Zapušek,
             2024). Kljub temu GUI in njen najbolj uporabljan model ChatGPT ne blestita
             v matematiki (Frieder idr., 2023). Model je sicer zelo uspešen pri odgovarjanju
             na vprašanja iz npr. eksponentne in logaritmične funkcije ali geometrijskega
             oz. aritmetičnega zaporedja, ima pa težave pri pravilnem odgovarjanju na
             vprašanja iz odvodov in njihove uporabe ali prostorske geometrije (Dao in
             Le, 2023). OpenAI je napovedal revolucijo v sposobnosti sklepanja z novim
             modelom 4o, ki ga je predstavil maja 2024. Terence Tao je nad njegovimi spo-
             sobnostmi razočaran in zato 16. septembra 2024 zapiše:
                  Izkušnja je bila približno enaka, kot bi svetovali povprečnemu, a ne
                  povsem nesposobnemu podiplomskemu študentu. Vendar je to
                  izboljšava v primerjavi s prejšnjimi modeli, katerih zmogljivost je bila
                  bližje pravzaprav nesposobnemu podiplomskemu študentu. Morda
                  bo potrebna le še ena ali dve nadaljnji iteraciji izboljšanih zmogljivosti
                  in integracija z drugimi orodji, kot so paketi za računalniško algebro in
                  pomočniki za dokaze, da dosežemo raven sposobnega podiplomskega
                  študenta.
               Pri osnovnošolskem in srednješolskem pouku matematike lahko torej
             učenci brez večjih omejitev orodja GUI uporabljajo za personalizirano učenje,
             utrjevanje znanja in razvijanje razumevanja. Lahko npr. ustvarjajo spominske
             kartice z matematičnimi definicijami, rešujejo prilagojene naloge z omogo-
             čeno povratno informacijo ter analizirajo postopke, ki jih orodja predlagajo.
             S tem ne odpravljajo le napak, temveč tudi poglabljajo razumevanje in razvi-
             jajo kritično mišljenje. Seveda lahko vse to učinkovito počnejo le, če znajo z
             orodji učinkovito komunicirati oz. pisati učinkovite pozive.
               GUI močno vpliva na poučevanje matematike, saj premika meje tradicio-
             nalnega pouka v smer dinamičnejšega, prilagodljivejšega in sodelovalnej-
             šega učenja. Raziskave na področju uporabe GUI pri učenju in poučevanju
             matematike (in širše) so še vedno v zgodnjih fazah, vendar obstoječi podat-
             ki že kažejo na pomembne prednosti. Zmožnost orodij GUI, da prilagajajo
             naloge in zagotavljajo takojšnje povratne informacije, ima velik potencial za
             izboljšanje učnih procesov. GUI tako učiteljem omogoča prilagajanje vsebin
             posameznim učencem, kar lahko izboljša učinkovitost pri doseganju učnih
             ciljev. Tako ne razbremenjuje le učiteljev pri rutinskih nalogah, temveč tudi


                                                                            241
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246