Page 177 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 177

Raziskovalni trendi na področju generativne umetne inteligence v izobraževanju










              Izbor ključnih besed (generative
              Izbor ključnih besed (generative      Geografska razporeditev
                                                    Geografska razporeditev
              AND arti cial AND intelligence
              AND arti cial AND intelligence        znanstvenih objav v mednarod-
                                                    znanstvenih objav v mednarod-
              OR gen AND ai OR ai OR chatgpt        nem raziskovalnem prostoru na
              OR gen AND ai OR ai OR chatgpt
                                                    nem raziskovalnem prostoru na
              AND teaching OR learning OR           področju GUI v izobraževanju
              AND teaching OR learning OR
                                                    področju GUI v izobraževanju
              eduaction* OR learning AND
              eduaction* OR learning AND
              tool*)
              tool*)
                                                    Prevladujoči raziskovalci na
                                                    Prevladujoči raziskovalci na
                                                    področju GUI v izobraževanju
                                                    področju GUI v izobraževanju
              Izbor prispevkov v bazi Scopus
              Izbor prispevkov v bazi Scopus
              (n = 1199)
              (n = 1199)
                                                    Koncepti, prisotni pri
                                                    Koncepti, prisotni pri
                                                    raziskovanju vključevanja GUI
              Dodatni podroben izbor virov          raziskovanju vključevanja GUI
              Dodatni podroben izbor virov
                                                    v izobraževanje
              na podlagi speci čnih kriterijev      v izobraževanje
              na podlagi speci čnih kriterijev
              (n = 741)
              (n = 741)


                                                                
           
    č
              Končni izbor prispevkov
              Končni izbor prispevkov                           
           
    č
              (n = 704))                                        
              (n = 704))
                                                                
             Slika 2  Postopek izbora prispevkov in bibliografske analiza podatkov
             coun ting) ter zanemarili prispevke, katerih avtorji so prihajali iz več kot 25
             držav. Za ožji izbor smo določili mejo treh člankov. Od avtorjev iz 44 držav,
             ki so v preteklih desetih letih objavili prispevek, so predvideni kriterij izpol-
             njevali avtorji iz  13 držav, avtorji iz desetih držav pa so izpolnjevali še doda-
             ten kriterij povezanosti (angl. co-oocurance) (preglednica 1). Slednjega niso
             izpolnjevali avtorji iz Italije (trije prispevki, nič povezanosti), Japonske (trije
             prispevki, nič povezanosti) in Nemčije (šest prispevkov, ena povezanost).
               Pri objavi prispevkov na temo GUI v povezavi z izobraževanjem so vodilne
             ZDA, Avstralija in Kitajska. Prvi dve državi dosegata tudi najvišje vrednosti pri
             skupni moči povezanosti, kar za Kitajsko, predvidoma zaradi političnih razlo-
             gov, ne velja. Visoka vrednost povezanosti z drugimi državami se pokaže tudi
             pri Singapurju. Po citiranosti najbolj izstopajo prispevki iz Singapurja, ZDA in
             Vietnama. S pomočjo analize sopojavnosti smo oblikovali štiri grozde (slika


                                                                            177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182