Page 54 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 54
4 Gradniki turističnega povpraševanja in ponudbe
Turistična ponudba je definirana kot količina turističnih dobrin, ki
so jo ponudniki pripravljeni prodati pri dani ravni cen in danem stanju
deviznih tečajev (Hunziker in Krapf, 1942, po Mihalič, 2008, str. 147).
Pri oblikovanju turističnega povpraševanja igrajo pomembno vlogo
turistične privlačnosti, ki pa nastanejo šele, ko obstaja turistična po-
nudba, ki jih napravi dostopne za turiste (Planina in Mihalič, 2002, str.
106).
Med osnovno infrastrukturo spadajo objekti, ki jih turisti uporablja-
jo, po njih pa neposredno ne povprašujejo. Turistična infrastruktura
obsega hotele, kopališča, športna igrišča in še mnoga druga prizori-
šča, kjer se proizvajajo proizvodi in ponujajo storitve, po katerih turist
povprašuje. K superstrukturi spadajo rezultati proizvodnje turistične
infrastrukture, torej turistični proizvodi in storitve, npr. gostinske
(Papler, 2020).
4.3 Turistični trg 4.3
Turistični trg definiramo kot stik med turističnim povpraševanjem in
turistično ponudbo, kjer se odloča o kupljenem oz. prodanem turistič-
nem proizvodu in njegovi ceni. Na trgu se konstantno dogajajo spre-
membe tako na strani ponudbe kot na strani povpraševanja, sledi pa
se tudi novim trendom.
V Sloveniji je turizem pomemben del gospodarstva, ustvarja pre-
cejšen delež bruto domačega proizvoda in zagotavlja številna delovna
mesta (Planinc idr., 2013).
4.4 Cilji raziskave in razvoj hipotez 4.4
Cilji raziskave so bili ugotoviti gradnike turističnega povpraševanja,
dejavnike turističnega povpraševanja in turistične ponudbe.
Z anketno raziskavo smo ugotovili mnenja glede stanja, poznavanja
razvoja ter priložnosti za nove rešitve.
Testirali smo hipoteze H1, H2 in H3:
H1 Turisti alpsko turistično destinacijo izbirajo zaradi privlačnosti
naravnih lepot, urejenosti krajev, možnosti rekreacije in športa,
prijaznosti zaposlenih in domačinov ter cenovne dostopnosti.
H2 Turistična ponudba je povezana s privlačnostjo turistične de-
stinacije, tradicijo, z raznolikostjo, s cenovno ustrezno turistič-
no destinacijo in s prenočitvenimi kapacitetami, največkrat v
hotelu.
54