Page 61 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 61
nka Rotar Pance, VREMŠAKOV OPUS ZA OTROŠKE IN MLADINSKE ZBORE

Branka Rotar Pance
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo

VREMŠAKOV OPUS ZA OTROŠKE IN MLADINSKE ZBORE

Izvleèek: Samo Vremšak je del svojega opusa namenil otroškim in mladinskim pevskim zborom. V
prispevku so predstavljeni objave skladb za navedena sestava, njegov izbor besedil in znaèilnosti
njegovega glasbenega izra anja. Analiza dvanajstih skladb za otroški in devetnajstih skladb za
mladinski zbor iz skladateljeve avtorske zbirke (1997) ka e ritmiène, melodiène, harmonske in
oblikovne znaèilnosti Vremšakovih skladb ter njegovo obvladovanje in kreativno uporabo razliènih
kompozicijskih tehnik v svojstvenem umetniškem glasbenem jeziku.

Kljuène besede: Samo Vremšak, otroški zbor, mladinski zbor, analiza skladb

Abstract: Samo Vremšak dedicated part of his opus to children’s and youth choirs. The present
paper presents the publications of the compositions for these two ensembles, the composer’s choice
of texts and the characteristics of his musical expression. The analysis of 12 compositions for
children’s choir and 19 for youth choir from the composer’s collection (1997) shows the rhythmical,
melodic, harmonic and compositional characteristics of Vremšak’s compositions and proves his
command and creative use of various compositional techniques in forming an artistic musical
language of his own.

Key words: Samo Vremšak, children choir, youth choir, analysis of compositions

Uvod

Samo Vremšak je kot glasbenik deloval na razliènih podroèjih: bil je skladatelj, solopevec
baritonist, pel je v komornem zboru RTV Ljubljana, v Slovenskem oktetu, deloval je kot
glasbeni pedagog na razliènih ravneh in v razliènih smereh šolstva (na Srednji glasbeni
šoli v Ljubljani, na Osnovni šoli Frana Albrehta v Kamniku, na ljubljanski Akademiji za
glasbo), bil je zborovodja (zbor Slovenske filharmonije, pevsko društvo Lira), krajše
obdobje pa tudi svetovalec za glasbo pri Zvezi kulturno prosvetnih organizacij Slovenije.
Izmed vseh podroèij delovanja je bilo komponiranje zanj najpomembnejše. To je zelo
jasno izrazil v intervjuju z Natalijo Mustar: »Na zaèetku svoje glasbene poti sem mogoèe
še nekoliko nihal med vsemi navedenimi dejavnostmi, ampak sèasoma se je skristalizirala
ustvarjalnost, torej kompozicija.« (Mustar, 2002, str. 93)1

V ustvarjalnem opusu je segal na razlièna podroèja, med katerimi ima posebno mesto
otroška in mladinska zborovska glasba. Ker temu delu skladateljevega opusa doslej še ni
bila namenjena podrobnejša analiza, pomeni prièujoèi prispevek prvo delo, ki zapolnjuje
to vrzel. Vremšakov opus za otroške in mladinske zbore bo predstavljen s pregledom
objav njegovih skladb ter njegovim izborom poezije in ljudske ustvarjalnosti kot
izhodišèem za njegovo glasbeno inspiracijo in komponiranje. Podrobnejši vpogled v
skladateljevo glasbeno govorico bo narejen z analizo skladb za otroški in skladb za
mladinski pevski zbor, ki so bile izdane v njegovi avtorski zbirki leta 1997.

1 Mustar, N. (2002): Orgelski opus Sama Vremšaka in njegova uporaba v didaktiène namene. Diplomska
naloga. Ljubljana: UL Akademija za glasbo.

61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66