Page 72 - International Perspectives on Effective Teaching and Learning in Digital Education
P. 72
Tina Štemberger and Andreja Klančar
Inovativne metode poučevanja v visokem šolstvu:
primer Univerze na Primorskem
Prispevek obravnava uporabo inovativnih učnih metod v visokem šolstvu, s
posebnim poudarkom na Univerzi na Primorskem (UP). V zadnjih desetletjih
je uporaba digitalnih tehnologij pri poučevanju nedvomno spremenila tako
učni kot učiteljski proces. Kljub temu raziskave le redko obravnavajo uporabo
inovativnih učnih metod v visokošolskem okolju. Cilji raziskave so bili (i) ugo-
toviti, kako pogosto visokošolski učitelji in sodelavci uporabljajo različne učne
strategije, metode, orodja, digitalna orodja in generativna orodja umetne in-
teligence, (ii) s kakšnimi izzivi se soočajo pri tem ter (iii) katere kompetence bi
potrebovali za uspešnejše uvajanje inovativnih učnih metod v svoje poučeva-
nje. Podatki so bili zbrani s pomočjo vprašalnika, na katerega se je odgovarjalo
spomladi 4. V raziskavi je sodelovalo skupno 74 visokošolskih učiteljev in
sodelavcev UP. Rezultati kažejo, da visokošolski učitelji in sodelavci pogosto
uporabljajo metode, kot so problemsko učenje, učenje na podlagi timskega
dela in učenje na podlagi scenarijev, medtem ko so igrifikacija (angl. gamifica-
tion), dizajnersko razmišljanje (angl. design thinking) in sodelovalno učenje pre-
malo izkoriščeni pristopi. Med orodji se najpogosteje uporabljata Google Drive
in YouTube. Glavne ovire za širšo uporabo inovativnih učnih strategij in metod
so časovne omejitve, omejen dostop do virov in tehnologije ter pomanjka-
nje pedagoških in digitalnih spretnosti. Udeleženci izražajo potrebo po ciljno
usmerjenih usposabljanjih za uporabo digitalnih orodij, umetne inteligence
in inovativnih učnih metod ter strategij za aktivno vključevanje študentov in
upravljanje večjih skupin.
Ključne besede: visokošolsko izobraževanje, inovativne učne metode, izzivi, di-
gitalna orodja
7