Page 72 - International Perspectives on Effective Teaching and Learning in Digital Education
P. 72

Tina Štemberger and Andreja Klančar

                       Inovativne metode poučevanja v visokem šolstvu:
                       primer Univerze na Primorskem
                       Prispevek obravnava uporabo inovativnih učnih metod v visokem šolstvu, s
                       posebnim poudarkom na Univerzi na Primorskem (UP). V zadnjih desetletjih
                       je uporaba digitalnih tehnologij pri poučevanju nedvomno spremenila tako
                       učni kot učiteljski proces. Kljub temu raziskave le redko obravnavajo uporabo
                       inovativnih učnih metod v visokošolskem okolju. Cilji raziskave so bili (i) ugo-
                       toviti, kako pogosto visokošolski učitelji in sodelavci uporabljajo različne učne
                       strategije, metode, orodja, digitalna orodja in generativna orodja umetne in-
                       teligence, (ii) s kakšnimi izzivi se soočajo pri tem ter (iii) katere kompetence bi
                       potrebovali za uspešnejše uvajanje inovativnih učnih metod v svoje poučeva-
                       nje. Podatki so bili zbrani s pomočjo vprašalnika, na katerega se je odgovarjalo
                       spomladi 4. V raziskavi je sodelovalo skupno 74 visokošolskih učiteljev in
                       sodelavcev UP. Rezultati kažejo, da visokošolski učitelji in sodelavci pogosto
                       uporabljajo metode, kot so problemsko učenje, učenje na podlagi timskega
                       dela in učenje na podlagi scenarijev, medtem ko so igrifikacija (angl. gamifica-
                       tion), dizajnersko razmišljanje (angl. design thinking) in sodelovalno učenje pre-
                       malo izkoriščeni pristopi. Med orodji se najpogosteje uporabljata Google Drive
                       in YouTube. Glavne ovire za širšo uporabo inovativnih učnih strategij in metod
                       so časovne omejitve, omejen dostop do virov in tehnologije ter pomanjka-
                       nje pedagoških in digitalnih spretnosti. Udeleženci izražajo potrebo po ciljno
                       usmerjenih usposabljanjih za uporabo digitalnih orodij, umetne inteligence
                       in inovativnih učnih metod ter strategij za aktivno vključevanje študentov in
                       upravljanje večjih skupin.
                       Ključne besede: visokošolsko izobraževanje, inovativne učne metode, izzivi, di-
                       gitalna orodja





























                  7
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77