Page 69 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 69

Pregled stanja generativne umetne

                  inteligence v izobraževanju
                  z regulativnega vidika


                  Lucija Brezočnik              Vili Podgorelec
                  Fakulteta za elektrotehniko,   Fakulteta za elektrotehniko,
                  računalništvo in informatiko UM  računalništvo in informatiko UM
                  lucija.brezocnik@um.si        vili.podgorelec@um.si
                  Grega Vrbančič
                  Fakulteta za elektrotehniko,
                  računalništvo in informatiko UM
                  grega.vrbancic @um.si
                  Umetna inteligenca, ki strojno posnema človekove kognitivne aktivnosti, kot
                  so reševanje problemov, učenje, razmišljanje in odločanje, se je pojavila kot
                  transformativna tehnologija in že preoblikuje industrije, gospodarstva ter
                  družbe in tako nepovratno spreminja naš način življenja. Na izreden odziv
                  najširše množice uporabnikov je naletela predvsem generativna umetna inte-
                  ligenca, ki si prizadeva posnemati širok razpon in zapletenost človeških misel-
                  nih sposobnosti, s čimer omogoča strojem, da izvajajo različne intelektualne
                  naloge na ravni človeka, le da je pri tem neprimerno hitrejša, se ne utrudi ali
                  naveliča izvajanja nalog, na voljo pa ima praktično neskončen nabor podatkov
                  in informacij. S svojo sposobnostjo ustvarjanja besedila, slike, zvoka ali videa, ki
                  posnemajo človekovo ustvarjalnost, predstavlja tehnologijo z izrednim poten-
                  cialom za spremembe uveljavljenih načinov učenja in poučevanja. A čeprav v
                  splošnem ponuja številne priložnosti za inovacije in izboljšave v izobraževan-
                  ju, je hkrati zelo pomembno, da se zavedamo tudi izzivov, ki jih prinaša, ter si
                  prizadevamo za odgovorno in etično uporabo te tehnologije. V poglavju zato
                  predstavimo pregled obstoječih pristopov k urejanju uporabe umetne inteli-
                  gence v različnih državah po svetu ter ponudimo splošno ogrodje generativne
                  umetne inteligence v izobraževanju, pri čemer navedemo poglavitne razloge
                  in možnosti za njeno ureditev ter regulacijo.
                  Ključne besede:  generativna umetna inteligenca, izobraževanje, regulativni
                  okvir, predlagano ogrodje umetne inteligence v izobraževanju
                          © 2025 Lucija Brezočnik, Grega Vrbančič in Vili Podgorelec
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.2


             Uvod
             Umetna inteligenca (UI, angl.  artificial  intelligence  –AI) se je pojavila kot
             transformativna tehnologija, ki preoblikuje industrije, gospodarstva in druž-


                  Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
                  inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74