Page 69 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 69
Pregled stanja generativne umetne
inteligence v izobraževanju
z regulativnega vidika
Lucija Brezočnik Vili Podgorelec
Fakulteta za elektrotehniko, Fakulteta za elektrotehniko,
računalništvo in informatiko UM računalništvo in informatiko UM
lucija.brezocnik@um.si vili.podgorelec@um.si
Grega Vrbančič
Fakulteta za elektrotehniko,
računalništvo in informatiko UM
grega.vrbancic @um.si
Umetna inteligenca, ki strojno posnema človekove kognitivne aktivnosti, kot
so reševanje problemov, učenje, razmišljanje in odločanje, se je pojavila kot
transformativna tehnologija in že preoblikuje industrije, gospodarstva ter
družbe in tako nepovratno spreminja naš način življenja. Na izreden odziv
najširše množice uporabnikov je naletela predvsem generativna umetna inte-
ligenca, ki si prizadeva posnemati širok razpon in zapletenost človeških misel-
nih sposobnosti, s čimer omogoča strojem, da izvajajo različne intelektualne
naloge na ravni človeka, le da je pri tem neprimerno hitrejša, se ne utrudi ali
naveliča izvajanja nalog, na voljo pa ima praktično neskončen nabor podatkov
in informacij. S svojo sposobnostjo ustvarjanja besedila, slike, zvoka ali videa, ki
posnemajo človekovo ustvarjalnost, predstavlja tehnologijo z izrednim poten-
cialom za spremembe uveljavljenih načinov učenja in poučevanja. A čeprav v
splošnem ponuja številne priložnosti za inovacije in izboljšave v izobraževan-
ju, je hkrati zelo pomembno, da se zavedamo tudi izzivov, ki jih prinaša, ter si
prizadevamo za odgovorno in etično uporabo te tehnologije. V poglavju zato
predstavimo pregled obstoječih pristopov k urejanju uporabe umetne inteli-
gence v različnih državah po svetu ter ponudimo splošno ogrodje generativne
umetne inteligence v izobraževanju, pri čemer navedemo poglavitne razloge
in možnosti za njeno ureditev ter regulacijo.
Ključne besede: generativna umetna inteligenca, izobraževanje, regulativni
okvir, predlagano ogrodje umetne inteligence v izobraževanju
© 2025 Lucija Brezočnik, Grega Vrbančič in Vili Podgorelec
https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.2
Uvod
Umetna inteligenca (UI, angl. artificial intelligence –AI) se je pojavila kot
transformativna tehnologija, ki preoblikuje industrije, gospodarstva in druž-
Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.