Page 7 - Meje vedenja
P. 7

Uvod


                  Mitja Krajnčan, Matej Vukovič in Katja Vrhunc Pfeifer
                          © 5 Mitja Krajnčan, Matej Vukovič in Katja Vrhunc Pfeifer
                  https://doi.org/1.6493/978-961-93-413-.



             Vedenjske in čustvene težave otrok in mladostnikov so v sodobni družbi vse
             pogostejši izziv, s katerim se srečujejo starši, vzgojitelji, socialni pedagogi,
             učitelji, svetovalni delavci, strokovnjaki za duševno zdravje, socialni delavci,
             pedagogi, psihologi ter nekateri drugi strokovnjaki. Vse kompleksnejši in hit-
             ro spreminjajoči se družbeni dejavniki vplivajo na mladostnike na načine, ki
             jih tradicionalni pristopi k vzgoji in izobraževanju pogosto ne uspejo v celoti
             nasloviti. Prav v tem kontekstu je nastala monografija Meje vedenja: kako razu-
             meti, obravnavati in usmerjati mlade s težavami, ki ponuja poglobljen vpogled
             v fenomenologijo, etiologijo in didaktične pristope k vedenjskim in čustve-
             nim težavam ter motnjam pri otrocih in mladostnikih.
               Monografija prinaša analizo vedenjskih in čustvenih težav z več zornih ko-
             tov – skozi perspektive vzgojno-izobraževalnih ustanov (strokovnih delav-
             cev strokovnih centrov, vrtcev, osnovnih šol, srednjih šol, članov komisij za
             usmerjanje otrok s posebnimi potrebami pri Zavodu Republike Slovenije za
             šolstvo), centrov za socialno delo, sodnih praks ter pedopsihiatričnih ocen.
             Avtorji in uredniki so z interdisciplinarnim pristopom združili teoretska spoz-
             nanja, empirične raziskave ter praktične smernice, ki bodo v pomoč strokov-
             njakom pri prepoznavanju, diagnosticiranju in obravnavi otrok in mladostni-
             kov s težavami.
               Ena ključnih ugotovitev, ki jo ponuja monografija, je dejstvo, da vedenjske
             in čustvene težave niso izoliran pojav, temveč rezultat kompleksne interak-
             cije bioloških, psiholoških, socialnih in kulturnih dejavnikov. Terminološke in
             definicijske nejasnosti na tem področju še dodatno otežujejo pristop k di-
             agnosticiranju in obravnavi, saj družbene norme močno vplivajo na to, kaj
             posamezna skupnost razume kot »izstopajoče vedenje«.
               V zadnjih desetletjih se je v stroki okrepila zavest, da vedenjske težave niso
             zgolj problem posameznika, temveč simptom širših družbenih dinamik. So-
             cialna stratifikacija, ekonomske razlike, izobraževalne politike in dostopnost
             podpornih storitev so dejavniki, ki odločilno vplivajo na to, ali bo imel dolo-
             čen otrok oz. mladostnik možnost premagati svoje težave ali pa bo zdrsnil v
             spiralo izključevanja, neuspeha in stigmatizacije.



                  Krajnčan, M., Vukovič M., in Vrhunc Pfeifer, K. (ur.). (2025).
                  Meje vedenja: kako razumeti, obravnavati in usmerjati mlade s težavami.
                  Založba Univerze na Primorskem.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12