Page 228 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 228
ina Volk, Marac Cotič in Andreja Istenič Starčič
Preglednica 2 Frekvenčne porazdelitve za imetje računalnika v gospodinjstvu
Računalnik Število (f ) Delež (f )
Da
Ne
Skupaj
Preglednica 3 Frekvenčne porazdelitve za imetje tabličnega računalnika
Tablični računalnik Število (f ) Delež (f )
Da ,
Ne ,
Skupaj
je dejavnik izenačevanja možnosti med tistimi šolarji, ki se s temi orodji sre-
čujejo že v domačem okolju, in tistimi, ki se ne.
Delež učencev, ki imajo doma tablični računalnik, je manjši od deleža učen-
cev, ki imajo doma računalnik, kar je pričakovano, saj je tablični računalnik po
eni strani tehnološka novost, ki je postala množično uporabna v zadnjih le-
tih, po drugi strani pa je za šolsko delo še vedno uporabnejši osebni računal-
nik. Skoraj 70 učencev ima doma na voljo tablični računalnik, dobrih 30
učencev pa ga doma nima, kot prikazuje preglednica 3.
V veliko primerih ne gre za to, da bi tablični računalnik zamenjal osebni ra-
čunalnik, ampak ima uporabnik obe napravi: osebni računalnik za delo doma,
v službi ali šoli, tablični računalnik pa ima vedno pri roki, če želi pobrskati po
internetu ali nekaj narediti, medtem ko potuje ali čaka na prevoz. Ofcomovo
poročilo (2017) navaja, da ima 52 otrok med 8. in 11. letom v Veliki Brita-
niji svoj tablični računalnik; število le-teh se je v zadnjih letih podvojilo. Po-
dobno ugotavljajo tudi Wartella idr. (2013) za področje ZDA, in sicer, da se je
povprečna količina časa, ki ga otroci do 8. leta starosti porabijo v interakciji z
mobilnimi napravami, med letoma 2011 in 2013 potrojila. Raziskava kaže tudi,
da otroci in mladostniki vse pogosteje dostopajo do interneta preko tablič-
nih računalnikov ali pametnih telefonov in ne več toliko preko osebnih raču-
nalnikov, saj uporaba le-teh za ta namen upada. Prav tako narašča uporaba
tabličnih računalnikov in ostalih mobilnih naprav za igranje igric, ogledov vi-
deovsebin ter socialne stike Še vedno pa otroci uporabljajo osebne računal-
nike za iskanje informacij za šolsko delo (Ofcom 2017).
Čas, preživet v družbi medijev, narašča
Čas, ki ga preživimo v družbi medijev, narašča in nič drugače ni pri šolski po-
pulaciji. Učence, udeležene pri raziskavi, smo vprašali, koliko minut dnevno
228
Preglednica 2 Frekvenčne porazdelitve za imetje računalnika v gospodinjstvu
Računalnik Število (f ) Delež (f )
Da
Ne
Skupaj
Preglednica 3 Frekvenčne porazdelitve za imetje tabličnega računalnika
Tablični računalnik Število (f ) Delež (f )
Da ,
Ne ,
Skupaj
je dejavnik izenačevanja možnosti med tistimi šolarji, ki se s temi orodji sre-
čujejo že v domačem okolju, in tistimi, ki se ne.
Delež učencev, ki imajo doma tablični računalnik, je manjši od deleža učen-
cev, ki imajo doma računalnik, kar je pričakovano, saj je tablični računalnik po
eni strani tehnološka novost, ki je postala množično uporabna v zadnjih le-
tih, po drugi strani pa je za šolsko delo še vedno uporabnejši osebni računal-
nik. Skoraj 70 učencev ima doma na voljo tablični računalnik, dobrih 30
učencev pa ga doma nima, kot prikazuje preglednica 3.
V veliko primerih ne gre za to, da bi tablični računalnik zamenjal osebni ra-
čunalnik, ampak ima uporabnik obe napravi: osebni računalnik za delo doma,
v službi ali šoli, tablični računalnik pa ima vedno pri roki, če želi pobrskati po
internetu ali nekaj narediti, medtem ko potuje ali čaka na prevoz. Ofcomovo
poročilo (2017) navaja, da ima 52 otrok med 8. in 11. letom v Veliki Brita-
niji svoj tablični računalnik; število le-teh se je v zadnjih letih podvojilo. Po-
dobno ugotavljajo tudi Wartella idr. (2013) za področje ZDA, in sicer, da se je
povprečna količina časa, ki ga otroci do 8. leta starosti porabijo v interakciji z
mobilnimi napravami, med letoma 2011 in 2013 potrojila. Raziskava kaže tudi,
da otroci in mladostniki vse pogosteje dostopajo do interneta preko tablič-
nih računalnikov ali pametnih telefonov in ne več toliko preko osebnih raču-
nalnikov, saj uporaba le-teh za ta namen upada. Prav tako narašča uporaba
tabličnih računalnikov in ostalih mobilnih naprav za igranje igric, ogledov vi-
deovsebin ter socialne stike Še vedno pa otroci uporabljajo osebne računal-
nike za iskanje informacij za šolsko delo (Ofcom 2017).
Čas, preživet v družbi medijev, narašča
Čas, ki ga preživimo v družbi medijev, narašča in nič drugače ni pri šolski po-
pulaciji. Učence, udeležene pri raziskavi, smo vprašali, koliko minut dnevno
228