Page 225 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 225
Prostočasna uporaba računalnika
osemletnikov
Marina Volk
Univerza na Primorskem
marina.volk@pef.upr.si
Mara Cotič
Univerza na Primorskem
mara.cotic@pef.upr.si
Andreja Istenič Starčič
Univerza na Primorskem
andreja.starcic@pef.upr.si
V prispevku o aktivnostih osemletnikov na računalniku so povzete bistvene
značilnosti in potrebe mlajših otrok, rojenih v dobi tehnologije. Ob pregledu
literature smo opazili, da je zelo malo raziskav narejenih na to temo za popula-
cijo otrok, mlajših od 8 let. Po anketi, ki je bila izvedena z učenci, starimi 8 let,
je bilo ugotovljeno, da imajo skoraj vsi učenci doma računalnik in 70 učen-
cev ima tudi tablični računalnik. Rezultati ankete so pokazali, da se slovenski
učenci glede uporabe računalnika ne razlikujejo od ostalih evropskih vrstnikov,
saj skoraj vsi anketirani učenci dnevno uporabljajo računalnik vsaj pol ure na
dan in večini otrok je najljubša aktivnost na računalniku igranje igric. V dana-
šnji realnosti je digitalna tehnologija vseprisotna, zato učenci razmišljajo dru-
gače ter drugače sprejemajo informacije v primerjavi s svojimi predniki Glede
na to, da so učenci vajeni rokovanja z napravami sodobne tehnologije in jih
delo s tehnologijo izjemno pritegne, bi ga bilo smiselno vključiti v vzgojno-
izobraževalni proces na vseh ravneh šolanja.
Ključne besede: poučevanje z IKT, osemletniki, aktivnosti na računalniku, čas,
namenjen računalniku
Značilnosti otrok, rojenih v dobi tehnologije
Generacije učencev, ki trenutno obiskujejo osnovno in srednjo šolo, lahko
poimenujemo YouTube generacija, internetna generacija (Walling 2014), di-
gitalna generacija ali tudi digitalni domorodci, za razliko od generacij, ki se
niso rodile v dobi digitalne tehnologije (t. i. digitalni priseljenci) (Prensky
2001; 2010; Small 2008). To je generacija otrok, ki se rodi v svet tehnologije,
v svet, kjer je tehnologija infiltrirana v vsakdanje življenje (Hamilton 2007),
njihovo otroštvo pa je od prvega trenutka naprej obkroženo z računalniki,
računalniškimi igrami, mobilnimi telefoni ter različnimi igračami in orodji di-
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.225-235
osemletnikov
Marina Volk
Univerza na Primorskem
marina.volk@pef.upr.si
Mara Cotič
Univerza na Primorskem
mara.cotic@pef.upr.si
Andreja Istenič Starčič
Univerza na Primorskem
andreja.starcic@pef.upr.si
V prispevku o aktivnostih osemletnikov na računalniku so povzete bistvene
značilnosti in potrebe mlajših otrok, rojenih v dobi tehnologije. Ob pregledu
literature smo opazili, da je zelo malo raziskav narejenih na to temo za popula-
cijo otrok, mlajših od 8 let. Po anketi, ki je bila izvedena z učenci, starimi 8 let,
je bilo ugotovljeno, da imajo skoraj vsi učenci doma računalnik in 70 učen-
cev ima tudi tablični računalnik. Rezultati ankete so pokazali, da se slovenski
učenci glede uporabe računalnika ne razlikujejo od ostalih evropskih vrstnikov,
saj skoraj vsi anketirani učenci dnevno uporabljajo računalnik vsaj pol ure na
dan in večini otrok je najljubša aktivnost na računalniku igranje igric. V dana-
šnji realnosti je digitalna tehnologija vseprisotna, zato učenci razmišljajo dru-
gače ter drugače sprejemajo informacije v primerjavi s svojimi predniki Glede
na to, da so učenci vajeni rokovanja z napravami sodobne tehnologije in jih
delo s tehnologijo izjemno pritegne, bi ga bilo smiselno vključiti v vzgojno-
izobraževalni proces na vseh ravneh šolanja.
Ključne besede: poučevanje z IKT, osemletniki, aktivnosti na računalniku, čas,
namenjen računalniku
Značilnosti otrok, rojenih v dobi tehnologije
Generacije učencev, ki trenutno obiskujejo osnovno in srednjo šolo, lahko
poimenujemo YouTube generacija, internetna generacija (Walling 2014), di-
gitalna generacija ali tudi digitalni domorodci, za razliko od generacij, ki se
niso rodile v dobi digitalne tehnologije (t. i. digitalni priseljenci) (Prensky
2001; 2010; Small 2008). To je generacija otrok, ki se rodi v svet tehnologije,
v svet, kjer je tehnologija infiltrirana v vsakdanje življenje (Hamilton 2007),
njihovo otroštvo pa je od prvega trenutka naprej obkroženo z računalniki,
računalniškimi igrami, mobilnimi telefoni ter različnimi igračami in orodji di-
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.225-235