Page 231 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 231
Prostočasna uporaba računalnika osemletnikov

Igre 50 
Učenje
Slika 2 Video 17 
Glasba 15 
Najljubše aktivnosti 6
na računalniku Slikar 5
Nič 5
2
Iskanje informacij

Igre 50  Igre 46 

Učenje 11  Učenje 23 

Video 22  Video 12 

Glasba 5  Glasba 12 

Slikar 1  Slikar 4 

Nič 8  Nič 2 

Iskanje informacij 3  Iskanje informacij 1 

Slika 3 Najljubše aktivnosti na računalniku glede na spol (levo dečki, desno deklice)

Preverili smo, ali so razlike med najljubšimi aktivnostmi na računalniku
glede na spol. Iz slike 3 vidimo, da se je za računalniške igre odločilo več deč-
kov kot deklic ter da raje kot deklice gledajo videoposnetke na YouTubu. V
korist deklic pa je vidna razlika pri uporabi računalnika za učenje, saj si je to
aktivnost izbralo 23  deklic in 11  dečkov, ter pri poslušanju glasbe preko
računalnika. Nekateri raziskovalci ugotavljajo tudi, da ima npr. uporaba ta-
bličnega računalnika nekoliko višji učinek na učne rezultate pri dečkih kot pri
deklicah, saj dečki navadno čutijo večje zadovoljstvo pri delu s tehnologijo
kot deklice (McPhee, Marks in Marks 2013), hkrati pa veliko izobraževalnih iger
temelji na načelih računalniških iger, pri katerih je v ospredju zbiranje točk in
tekmovalnost, kar bolj ustreza fantom kot dekletom (Cooper 2006 v McPhee,
Marks in Marks 2013).

Zaradi interneta in mobilne tehnologije imajo učenci možnost skoraj stal-
nega dostopa do novih iger, glasbe, videoposnetkov, novic, komunikacije s
prijatelji in z neznanci ter do nevarnosti, ki se je pri starosti osmih let v ve-
čini primerov ne zavedajo (spletno ustrahovanje, nezaželena/neiskana por-
nografija, preprodajalci . . .) (Barnes 2011). Učitelji in starši imajo pri izbiri dejav-
nosti na računalniku in internetu pri otrocih pomembno vlogo. Predvsem jih
morajo znati opolnomočiti za spopadanje z nevarnostmi, s katerimi se lahko
soočijo na internetu. To lahko dosežemo z razvijanjem digitalne kompetence,
s krepitvijo medsebojnih dobrih in zaupnih odnosov, z razvijanjem digitalnih
spretnosti ter s spodbujanjem individualne identitete (Holloway, Green in Li-
vingstone 2013).

231
   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236