Page 35 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana: Jakob Jež (1928-) Tokovi sodobne zborovske glasbe, leto 14, zvezek 29 / Year 14, Issue 29, 2018
P. 35
Larisa Vrhunc, ODNOS MED BESEDNIM IN GLASBENIM V MEŠANIH ZBORIH JAKOBA JE A

Larisa Vrhunc
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

ODNOS MED BESEDNIM IN GLASBENIM V MEŠANIH ZBORIH JAKOBA
JE A

Izvirni znanstveni èlanek / Original Research Paper

Izvleèek
Vokalna glasba predstavlja pomemben del ustvarjalnosti Jakoba Je a. Vprašanje, pomembno za
vokalno glasbo, je odnos med literaturo in glasbo. Prepletanje obeh se je moèno razmahnilo po drugi
svetovni vojni, še posebej pa v obdobju avantgarde v petdesetih in šestdesetih letih 20. stoletja. Dela
za mešani zbor Jakoba Je a lahko razdelimo v dve skupini: v prvi so skladbe, ki upoštevajo
semantièno raven besedila, zanje skladatelj pravi, da so namenjene »preprostemu« uporabniku, v
drugo skupino pa sodijo kompleksnejša dela, v katerih je mogoèe najti razliène naèine
nevtraliziranja semantiène ravni besedilne predloge. Sklepamo lahko, da Jakob Je ni bil le
seznanjen z dose ki avantgarde, ampak jih je do doloèene mere tudi vgradil v svoje lastno
kompozicijsko mišljenje.
Kljuène besede: Jakob Je , mešani zbor, vokalna glasba, 20. in 21. stoletje

Abstract
Interplay between Textuality and Music in Mixed Choirs of Jakob Je
Vocal music has played an important role in the work of Jakob Je . An important topic related to
vocal music is the relationship between music and literature. Their interplay has greatly proliferated
after World War II, especially in the period of the avant-garde in the 1950s and 1960s . Works for
mixed choirs by Jakob Je can be divided into two main groups: first, the compositions that comply
with the semantic level of the text and are, according to the composer, dedicated to a "simple" user;
second, more complex works that demonstrate different ways of neutralization of the semantic level
of the texts. This strongly suggests that Jakob Je is not only familiar with the achievements of the
avant-garde but has, to a certain degree, also managed to successfully incorporate them into his own
compositional thinking.
Keywords: Jakob Je , mixed choir, vocal music, 20th and 21st centuries

35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40