Page 144 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 144
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek
Povzetek
Gregorijansko petje je del liturgiène tradicije zahodnoevropskega kršanstva. Zanj je
znaèilna modalna monodija, ki se tesno povezuje z besedilom. Gregorijansko petje ni
vkljuèeno v hrvaški uèni naèrt za predmet Glasbena kultura v osnovni šoli.
V raziskavi smo preuèevali do ivljanje in stališèa osnovnošolcev do gregorijanskega
petja. Zanimala so nas stališèa uèencev do predmeta Glasbena kultura. Raziskovali smo
tudi koliko uèencev poleg osnovne šole obiskuje še glasbeno šolo ter je vkljuèenih v druge
oblike glasbenega izobra evanja in udejstvovanja. Raziskava je bila izvedena v šolskem
letu 2016/2017, v njej pa je sodelovalo 110 uèencev iz Osnovne šole Galdovo (Sisak,
Hrvaška). Rezultati so pokazali, da veèina vprašanih (94,5 %) rada sodeluje pri pouku
Glasbene kulture. Uèenci najraje pojejo pesmi (80 %), poslušajo glasbo (67,3 %), izvajajo
glasbene didaktiène igre (54,7 %), igrajo na otroške instrumente (34,5 %) in izvajajo
izštevanke (13,6 %). Izmed vseh uèencev jih 66,4 % obiskuje glasbeno šolo, sodeluje v
folklorni skupini, poje v zboru (šolskem, cerkvenem, mestnem), obiskuje pop-rock šolo
ali se zasebno glasbeno izobra uje.
Odnos uèencev do gregorijanskega petja smo preverjali z avditvnim vprašalnikom, ki je
vseboval pet glasbenih primerov. Rezultati so pokazali, da 70,9 % uèencev izra a
pozitiven odnos in naklonjenost do slišanih primerov, èeprav gregorijanskega petja veèina
še nikoli prej ni slišala. 67,3% uèencev je izrazilo eljo po poglobljeni obravnavi
gregorijanskega petja pri pouku Glasbene kulture. Veè kot polovica uèencev je
gregorijansko petje do ivela kot kot pomirjujoèe, prijetno, lepo, zanimivo in privlaèno.
Gregorijansko petje je treba zaradi specifiène muzikalnosti, zgodovinske in estetske
vrednosti vkljuèiti v poslušanje glasbe pri predmetu Glasbena kultura v osnovni šoli.
144
Povzetek
Gregorijansko petje je del liturgiène tradicije zahodnoevropskega kršanstva. Zanj je
znaèilna modalna monodija, ki se tesno povezuje z besedilom. Gregorijansko petje ni
vkljuèeno v hrvaški uèni naèrt za predmet Glasbena kultura v osnovni šoli.
V raziskavi smo preuèevali do ivljanje in stališèa osnovnošolcev do gregorijanskega
petja. Zanimala so nas stališèa uèencev do predmeta Glasbena kultura. Raziskovali smo
tudi koliko uèencev poleg osnovne šole obiskuje še glasbeno šolo ter je vkljuèenih v druge
oblike glasbenega izobra evanja in udejstvovanja. Raziskava je bila izvedena v šolskem
letu 2016/2017, v njej pa je sodelovalo 110 uèencev iz Osnovne šole Galdovo (Sisak,
Hrvaška). Rezultati so pokazali, da veèina vprašanih (94,5 %) rada sodeluje pri pouku
Glasbene kulture. Uèenci najraje pojejo pesmi (80 %), poslušajo glasbo (67,3 %), izvajajo
glasbene didaktiène igre (54,7 %), igrajo na otroške instrumente (34,5 %) in izvajajo
izštevanke (13,6 %). Izmed vseh uèencev jih 66,4 % obiskuje glasbeno šolo, sodeluje v
folklorni skupini, poje v zboru (šolskem, cerkvenem, mestnem), obiskuje pop-rock šolo
ali se zasebno glasbeno izobra uje.
Odnos uèencev do gregorijanskega petja smo preverjali z avditvnim vprašalnikom, ki je
vseboval pet glasbenih primerov. Rezultati so pokazali, da 70,9 % uèencev izra a
pozitiven odnos in naklonjenost do slišanih primerov, èeprav gregorijanskega petja veèina
še nikoli prej ni slišala. 67,3% uèencev je izrazilo eljo po poglobljeni obravnavi
gregorijanskega petja pri pouku Glasbene kulture. Veè kot polovica uèencev je
gregorijansko petje do ivela kot kot pomirjujoèe, prijetno, lepo, zanimivo in privlaèno.
Gregorijansko petje je treba zaradi specifiène muzikalnosti, zgodovinske in estetske
vrednosti vkljuèiti v poslušanje glasbe pri predmetu Glasbena kultura v osnovni šoli.
144