Page 183 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 183
i Avsenak, ŠANSON BOJANA ADAMIÈA IN JUGOSLOVANSKI ŠANSON – ROGAŠKA
Bojan Adamiè je bil vrelec mladosti kot èlovek in ustvarjalec. Imel je neverjetno
ustvarjalno energijo. Nikoli ni komponiral ob klavirju, ampak za mizo in to s tako naglico,
da je njegove hitre misli in ideje roka komaj dohajala. To njegovo lastnost smo obèutili
tudi prepisovalci njegovih glasbenih partitur, kajti pogostokrat smo si belili glavo, kje je ta
drobcena notka, na èrti ali v medèrtovju, ali kje za vraga je višaj ali ni aj. Pri njem se to
marsikdaj ni vedelo, kajti zelo rad se je poigraval z disonanènimi harmonijami.
Slika 14: Bojan Adamiè (foto: Meri Avsenak).
Prviè sem ga sreèala leta 1976, ko sem na televizijsko oddajo Morda vas zanima
pripeljala svoje osnovnošolce iz Brestanice, katere gost je bil zgovorni, duhoviti Bojan
Adamiè in pogovor z uèenci je tekel še po oddaji. Takrat sem imela v arhivu Radia e
nekaj svojih prvih posnetkov popevk Janija Goloba, Atija Sossa, Svetlane Makaroviè …
Ko jih je poslušal, je rekel: glas e, glas, interpretacija pa toga! Ko sem na povabilo
Mojmirja Sepeta še isto leto prišla v slu bo na Radio Ljubljana v glasbeno redakcijo, mi je
Bojan e ponudil prvo popevko in nastajale so nove in nove. Delala sva zelo resno. Nikoli
ni elel posnemati tujih vzgledov – menil je namreè, »da ima slovenski jezik poseben izraz,
ki zahteva ustrezno glasbeno spremljavo«. Velik poudarek je dajal interpretaciji pesmi in
v tem smislu me je veliko nauèil. Ne zgolj prepevati, ampak vsebino povedati s petjem.
Zato je vedno pisal glasbo na besedilo. Njegov slogan je bil: imeti najprej besedilo in
ustrezno uglasbiti vsebino.
Posebnost najinega programa je bila velika raznovrstnost, od hudomušnih in satiriènih
pesmi, do baladnih in najsodobnejših vsebin z zvoènimi efekti, kar mu je pozneje
omogoèala raèunalniška spremljava s svojimi barvami in ritmi.
Leta 1977 je po naroèilu kulturne redakcije televizije uglasbil cikel pesmi Lili Novy:
Temna vrata, Prah, Ogenj, Nocoj, Preden sneg zapade, Morda in Slovo. Pesmi smo
izvajale zgolj enske:I rena Kohont, Marjana Der aj, Neca Falk, Majda Sepe, Barbara
Levstik in Meri Avsenak. Za televizijo smo jih posneli v prelepem parku z ribnikom pri
gradu Bistra pri Vrhniki in v tamkajšnji okolici. Zanimive so tudi Adamièeve uglasbitve
verzov Sreèka Kosovela: Po srebrni meseèini, Skica na koncertu, Majhen plašè, Ves svet
je kakor in Godba pomladi. V uglasbeni podobi so bile prviè predstavljene na Krasu v
183
Bojan Adamiè je bil vrelec mladosti kot èlovek in ustvarjalec. Imel je neverjetno
ustvarjalno energijo. Nikoli ni komponiral ob klavirju, ampak za mizo in to s tako naglico,
da je njegove hitre misli in ideje roka komaj dohajala. To njegovo lastnost smo obèutili
tudi prepisovalci njegovih glasbenih partitur, kajti pogostokrat smo si belili glavo, kje je ta
drobcena notka, na èrti ali v medèrtovju, ali kje za vraga je višaj ali ni aj. Pri njem se to
marsikdaj ni vedelo, kajti zelo rad se je poigraval z disonanènimi harmonijami.
Slika 14: Bojan Adamiè (foto: Meri Avsenak).
Prviè sem ga sreèala leta 1976, ko sem na televizijsko oddajo Morda vas zanima
pripeljala svoje osnovnošolce iz Brestanice, katere gost je bil zgovorni, duhoviti Bojan
Adamiè in pogovor z uèenci je tekel še po oddaji. Takrat sem imela v arhivu Radia e
nekaj svojih prvih posnetkov popevk Janija Goloba, Atija Sossa, Svetlane Makaroviè …
Ko jih je poslušal, je rekel: glas e, glas, interpretacija pa toga! Ko sem na povabilo
Mojmirja Sepeta še isto leto prišla v slu bo na Radio Ljubljana v glasbeno redakcijo, mi je
Bojan e ponudil prvo popevko in nastajale so nove in nove. Delala sva zelo resno. Nikoli
ni elel posnemati tujih vzgledov – menil je namreè, »da ima slovenski jezik poseben izraz,
ki zahteva ustrezno glasbeno spremljavo«. Velik poudarek je dajal interpretaciji pesmi in
v tem smislu me je veliko nauèil. Ne zgolj prepevati, ampak vsebino povedati s petjem.
Zato je vedno pisal glasbo na besedilo. Njegov slogan je bil: imeti najprej besedilo in
ustrezno uglasbiti vsebino.
Posebnost najinega programa je bila velika raznovrstnost, od hudomušnih in satiriènih
pesmi, do baladnih in najsodobnejših vsebin z zvoènimi efekti, kar mu je pozneje
omogoèala raèunalniška spremljava s svojimi barvami in ritmi.
Leta 1977 je po naroèilu kulturne redakcije televizije uglasbil cikel pesmi Lili Novy:
Temna vrata, Prah, Ogenj, Nocoj, Preden sneg zapade, Morda in Slovo. Pesmi smo
izvajale zgolj enske:I rena Kohont, Marjana Der aj, Neca Falk, Majda Sepe, Barbara
Levstik in Meri Avsenak. Za televizijo smo jih posneli v prelepem parku z ribnikom pri
gradu Bistra pri Vrhniki in v tamkajšnji okolici. Zanimive so tudi Adamièeve uglasbitve
verzov Sreèka Kosovela: Po srebrni meseèini, Skica na koncertu, Majhen plašè, Ves svet
je kakor in Godba pomladi. V uglasbeni podobi so bile prviè predstavljene na Krasu v
183