Page 7 - Management 16 (2021), številka 1
P. 7
ut Likar, Žiga Čepar in Petra Kunc | Uravnotežena komunikacija med šolstvom in gospodarstvom

Proizvajalci gzs Vlada mizš zrsš cpi Drugi
opreme deležniki

Šolstvo Gospodarstvo

Trajnostno sodelovanje
vseh deležnikov

Doseženi Kompetentni Uspešna Gospodarska
cilji mladi podjetja rast

Slika 2 Trajnostno sodelovanje vseh deležnikov

stveni zaviralni dejavnik sodelovanja, zato bi mo- • ustrezna prepoznanost in izkoriščenost po-
rali vodilni v teh sferah začeti komunikacijo iz- tenciala mladih;
boljševati. V uspešnih podjetjih postavljajo ko-
munikacijo na prvo mesto, saj je bistvo kulture • prepoznanost in ustrezno vodenje talentov,
organizacije. Pričujoča študija potrjuje, da večina da bi lahko dosegli maksimum;
težav nastane zaradi slabe komunikacije. Zato se
je treba seznaniti s pravili dobre in uspešne komu- • delovne izkušnje že v času šolanja;
nikacije, ki naj postane bistvo kulture v organiza- • povratne informacije tako za šolstvo kot go-
cijah, prav tako pa tudi odprt odnos, spoštovanje
in ustrezna delovna klima. spodarstvo;

Naša raziskava je potrdila, da zglednega so- • sprotno usklajevanje šol in podjetij;
delovanja med vsemi akterji še ni oziroma je re- • vključenost mladih v razvojne time;
lativno šibko, vendar je prepomembno, da bi ga • ustrezna pomoč na poklicni poti;
lahko prepustili naključju ali le nekaterim posa- • perspektivni zaposljivi programi;
meznikom, ki se trudijo na tem področju. Lahko • uspešnost podjetij;
torej potrdimo postavljeno tezo, da je neustrezna • razvoj inovativnosti;
komunikacija med sfero šolstva in sfero gospo- • vlaganje v razvoj;
darstva glavna težava plodnejšega sodelovanja. • državi se povrne investicija v izobraževanje

posameznikov.

Stanje v Sloveniji Diskusija in sklep
V Sloveniji na področju sodelovanja pomembnih
akterjev še nimamo zadovoljivega stanja, ki bi se Čeprav Evropska komisija in Organizacija za go-
izboljšalo, če bi se ti akterji bolje povezali. Po- spodarsko sodelovanje in razvoj opozarjata na po-
manjkljivosti in slabosti smo povzeli v pregledni- membno vlogo izobraževanja odraslih ter vseh in-
ci 1. stitucij, od vrtca do univerze, med slednjimi še ve-
dno ni prave povezanosti, ki pa bi bila nujno po-
Če bi izboljšali komunikacijo in poskrbeli za trebna.
dobro trajnostno sodelovanje izobraževanja in
gospodarstva, bi se kmalu pokazali pozitivni učinki, Managerji v podjetjih se morajo zavedati po-
in sicer: membnosti trajnostnega sodelovanja s šolstvom
in si nikakor ne bi smeli privoščiti vzvišenosti v
• ustrezna usposobljenost: tem odnosu, kot so si dovolili v preteklosti, kar
• ustrezni profili (dobri, zaposljivi kadri); priznavajo tudi sami. Za korektno in kakovostno
• manj brezposelnih; sodelovanje se morajo truditi tudi v času gospo-
darske krize in takrat, ko ne čutijo pomanjkanja

management 16 (2021) številka 1 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12