Page 66 - Moč in vloga družbenih inovacij
P. 66
Pripovedovanje zgodb –
(Samo)zagovorništvo oseb
s posebnimi potrebami
Študentke oz. študenti z izbrano osebo s poseb-
nimi potrebami sooblikujejo zgodbo in pri tem
sledijo vnaprej določenim smernicam (pridobitev
informiranega soglasja, izbira teme in zasnova
scenarija, prepoznavanje lastnega ableistične-
ga delovanja). Nato oblikujejo videogradivo, ga
pripravijo za predvajanje ter ga predvajajo kole-
gicam in kolegom, ki tako spoznavajo različnost
in do nje razvijajo odnos.
Pilotna aktivnost se izvaja v okviru predmeta
Specialna pedagogika na prvostopenjskem štu-
dijskem programu Pedagogika.
Pripovedovanje zgodb je osnovano na sociološki
paradigmi razumevanja posebnih potreb in pred-
stavlja pomembno samozagovorniško spretnost, S pripovedovanjem življenjskih zgodb prevzema
saj izhaja iz predpostavke, da je oseba, ki ima aktivno vlogo v njem. A pripovedovanje zgodb je
posebne potrebe, ekspert na podlagi izkušenj in tudi v funkciji deljenja lastne izkušnje, doživlja-
zato tudi najkompetentnejša za deljenje te oseb- nja in pogleda na različne situacije z drugimi, saj
ne življenjske izkušnje z drugimi. Pripovedovanje spodbuja dialog o inkluzivnih temah in obenem
je tako najprej v funkciji samorefleksije, izražanja ponuja večplasten uvid v kompleksnost položaja
pripadnosti določeni identiteti in zagovarjanja oseb s posebnimi potrebami v družbi. Pripovedo-
pomena enakih možnosti za posameznikovo re- valec zgodb je lahko oseba sama ali nekdo drug
alizacijo potencialov. Z naracijo se oseba spomni v njenem imenu. Digitalna tehnologija vsakemu
preteklih dogodkov, o njih pripoveduje in jih tako ne glede na oviranost, s katero se sooča, omogo-
tudi osmišlja. ča, da pove svojo zgodbo in se tako opolnomoči.
64 2024 projekti/projects