Page 21 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 21
management kakovosti

transporta na destinacijo, nastanitve, prehrane in poprodajnih aktivnosti. Ti ele-
menti in vrste kakovosti so prikazani v Tabeli 1.
Tabela 1. Vrste kakovosti v verigi vrednosti za turista.

ELEMENT VRSTA KAKOVOSTI
prestižna kakovost in funkcionalna kakovost (ko-
splošna podoba destinacije in informacije o njej municiranje)
vse vrste
rezervacijski kanal vse vrste
potovanje do destinacije
dobrodošlica na destinaciji kot utrjevanje prve- funkcionalna kakovost (komuniciranje)
ga vtisa
oskrba z informacijami na destinaciji funkcionalna kakovost (komuniciranje)
nastanitev vse vrste
atrakcije in aktivnosti na destinaciji vse vrste
prehrambno gostinstvo vse vrste
infrastruktura in okolje vse vrste
slovo od turista in potovanje nazaj domov vse vrste
spominek na potovanje (npr. deliti doživetje doma
s prijatelji in na družbenih omrežjih) in kontakt funkcionalna kakovost (komuniciranje)

- Turistična destinacija lahko tekmuje na mednarodnem turističnem trgu s ce-
novnimi ali necenovnimi elementi v verigi vrednosti za turista. Med cenovne
elemente spadajo cene turističnih proizvodov in storitev, cene transporta, cena
nastanitev, menjalni tečaji, cene bencina, inflacija, davčne stopnje in drugi. Med
necenovne elemente spadajo vse vrste kakovosti: kakovost ponudbe, kakovost iz-
vajanja storitev in kakovost ponudnika. Drugače povedano, če bo imel turist ne-
gativno izkušnjo s transportom v destinacijo, bo prispel nezadovoljen in bo večja
verjetnost, da bo nezadovoljen ostal, čeprav je ponudnik v destinaciji naredil vse
brez napake. Ali pa v destinacijo sploh ne bo prišel, če ne bo imel kakovostnih
informacij o ponudbi ali cenovno sprejemljivih in/ali direktnih letov v destina-
cijo.

- Za dosego temeljnega cilja trajnostnega razvoja turističnih destinacij in organiza-
cij v Sloveniji oziroma rasti turističnih kazalnikov je potrebno izboljšati konku-
renčno pozicijo slovenskega turizma predvsem v necenovnih elementih v verigi
vrednosti za turista v primerjavi s konkurenco. Več kot zagotavljamo elementov v
verigi vrednosti za turista glede na konkurenco, višjo ceno turističnih proizvodov
lahko dosežemo in bolj poslovno uspešni bomo.

21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26