Page 85 - Šuligoj, Metod, ur., 2015. Retrospektiva turizma Istre. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 85
Lamut, Parniki Jadrana na razglednicah, 11–15; Antić, „Pomorstvo i naš turizam“, 988, 989.
20 Contento, Pirano : i bagni d’acqua madre e quelli di spiaggia; Gabršček, Ročni kažipot po Goriškem, Trstu in Istrii „Trieste e
l’Istria.“, (Trieste: La federazione per il promovimento del concorso di forestieri Stabilimento artistico tipografico G. Caprin, 1912),
48.
21 Benesch, Verkehrsbuch österreichischer Eisenbahnen: 6. Krain und Küstenland, 65; „Trieste e l’Istria.“, 49–52.
22 Benesch, Verkehrsbuch österreichischer Eisenbahnen, 6. Krain und Küstenland, 66; Kavrečič, „Parni stroj in turizem na Pri-
morskem. “.
23 „Gita alla volta di Portorose“. Egida, Giornale commerciale, industriale, agricolo e politico. 17. julij 1904. .Prevozi so bili
oglaševani v lokalnih časopisih, kot na primer Egida, Giornale commerciale, industriale, agricolo e politico iz leta 1904, „Nuova
Societa Citt. Di Navigazione a Vapore fra Capodistria-Trieste“. Egida, Giornale commerciale, industriale, agricolo e politico. 10.
julij 1904. http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-IKT212CE.
24 Blažević, Povijest turizma Istre i Kvarnera, 47, 49. Prav tam so navedeni še primeri ostalih izletov, ki so se izvedli na prelomu
stoletja.
25 Z omnibusom se je od leta 1912 dalje lahko peljalo 25 potnikov, za katere je bilo rezerviranih 15 sedišč in 10 stojišč. Vožnja je
bila počasna in neudobna, saj je potekala po neasfaltirani cesti, Kavrečič, „Parni stroj in turizem na Primorskem “, 324.
26 Več o tem v Contento, Pirano: i bagni d’acqua madre e quelli di spiaggia.; Illustrierter Führer durch Dalmatien (Wien, Leipzig:
A. Hartleben’s Verlag, 1912), 28–30; „Die Oesterreichiche Riviera. Hotel und Pensions liste der Kurorte der Ost Riviera, Herau-
sgegeben vom landersverband fur fremdenverkehr im ost kustelande sitz Abbazia 1912/1913“. Wien III: Kunstdruckerei Freisch,
april 1912., 64–65. Nosač je transport prtljage v mestu računal 40 centov, do Portoroža 1,20 krone. Transport kovčka od pomola do
Tartinijevega trga je veljal: za majhen kos 60 centov, za velik ali dva majhna 80; z vozom: 1 kos 90 centov, dva kosa 1 krono, za tri
kose 1,50, „Trieste e l’Istria.“, 50–51.
27 Blažević, Povijest turizma Istre i Kvarnera, 52.
28 Benesch, Verkehrsbuch österreichischer Eisenbahnen: 6. Krain und Küstenland, 66.
29 Znano je, da je bilo leta 1912 za organizacijo prireditev v Izoli zadolženo Društvo za javne prireditve (ital. Società per i pubblici
divertimenti), „Trieste e l’Istria.“, 49.
30 Isto, 49–52; Blažević, Povijest turizma Istre i Kvarnera, 170.
31„Povijest Parenzane“ Parenzana, Put zdravlja i prijateljstva, dostopano 24. julij 2014. http://www.parenzana.net/hr/povijest_pa-
renzane.; Kavrečič, „Parni stroj in turizem na Primorskem. “, 324.
32 Glej tudi Kavrečič, „Parni stroj in turizem na Primorskem “.
33 Blažević, Povijest turizma Istre i Kvarnera, 44–45; Ivo Pavlič, „Promet in turizem“ Turistični vestnik, 09. oktober 1955.
34 „Trieste e l’Istria.“, 21, 52; Baxa, Führer durch Portorose, mit Situationsplan und zahlreichen Abbildungen (Trieste: Buch- und
Kunstdruckerei L. Herrmanstoreer, 1914), 21.
35 „Die Oesterreichiche Riviera. Hotel und Pensions liste der Kurorte der Ost Riviera, Herausgegeben vom landersverband fur
fremdenverkehr im ost kustelande sitz Abbazia 1912/1913“, 88; Baxa, Führer durch Portorose , 19–20.
36 Furlani, Fürer durch Pirano und Portorose. (Trieste, Capodistria: Gius. Stokel & Debarba – Trieste. Tip. Carlo Priora – Capo-
distria, 1910).
37 Führer durch Portorose, 14–19, 21, 22, 31–32.
38 Urnik ob delovnikih: od 9. do 12. in od 15. do 17. ure. Glej tudi Gombač in Brezovec, Letala s sidrom. Hidroavioni v Portorožu
in okolici; Blažević, Povijest turizma Istre i Kvarnera.
39 Karl Baedeker, Südbaiern, Tirol und Salzburg, Steiermark, Kärnten, Krain und Küstenland. Handbuch für Reisende. 17.Aufl
Leipzig: Karl Baedeker, 1876. http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-FTAFZYCJ; Marina Bressan, Signori, si parte! Come

85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90