Page 201 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 201
nka Rotar Pance, DELOVANJE BOJANA ADAMIÈA PRI JAVNI RADIJSKI ODDAJI...
ne v dvorani. Tako voditelji oddaje kot Bojan Adamiè s svojim ansamblom so znali
ustvariti sprošèeno in hkrati praznièno razpolo enje.55 Vsi otroci so svoje glasbene toèke
izvedli gladko, nikoli se ni zgodilo, da bi se bil pri petju »v ivo« kdo ustavil.
Veseli tobogan je bil izveden sredi meseca, prek radijskih valov (ali po televiziji) pa je
bil predvajan vsako zadnjo nedeljo v mesecu med 8. in 9. uro zjutraj. Posneta oddaja je
trajala 55 minut. Takoj po enem izvedenem in predvajanem Veselem toboganu so se z
organizacijo avdicij e zaèele priprave na naslednjo oddajo.
Sklep
Èe z današnjimi merili ovrednotimo vlogo in pomen Veselega tobogana, ugotavljamo, da
je v veliki meri podpiral razvoj kulturne zavesti in izra anja kot kljuène kompetence
vse ivljenjskega uèenja. Veseli tobogan je:
– povezoval otroke – izvajalce s profesionalnimi izvajalci/ustvarjalci na podroèju
glasbe, literature, likovne umetnosti in gledališke igre;
– omogoèal otrokom odmeven javni nastop v domaèem kraju, ki je bil prek
radijskih valov (in televizije) dostopen širši slovenski javnosti;
– spodbujal skupinsko delo ter ozavešèal delo kulturnih delavcev in vlogo
medijev na kulturnem podroèju;
– spodbujal povezovanje razliènih akterjev na podroèju kulturne vzgoje (vrtcev,
osnovnih šol, glasbenih šol, kulturnih društev, RTV Slovenija, zalo nikov);
– spodbujal interdisciplinarno povezovanje;
– vkljuèeval vse generacije ljudi, zato je imel medgeneracijski pomen kulturnega
udejstvovanja.
Tudi delovanje Bojana Adamièa ima v tem okviru vidno vlogo in pomen. Med
nadarjenimi otroki, ki so nastopili na Veselem toboganu, je prepoznal posameznike in jih
spodbudil na njihovi nadaljnji glasbeni poti. Veèina izmed njih se je kasneje uveljavila
predvsem na podroèju popularne glasbe. Adamièevi aran maji pomenijo bogato in še
neizkorišèeno glasbeno literaturo tako za mlade poustvarjalce kot za aran erje, glasbene
pedagoge in muzikologe.
55 Pogovor avtorice prispevka z Milanom Krape em, dolgoletnim sodelavcem oddaje Veseli tobogan, na
RTV SLO 19.10.2012.
201
ne v dvorani. Tako voditelji oddaje kot Bojan Adamiè s svojim ansamblom so znali
ustvariti sprošèeno in hkrati praznièno razpolo enje.55 Vsi otroci so svoje glasbene toèke
izvedli gladko, nikoli se ni zgodilo, da bi se bil pri petju »v ivo« kdo ustavil.
Veseli tobogan je bil izveden sredi meseca, prek radijskih valov (ali po televiziji) pa je
bil predvajan vsako zadnjo nedeljo v mesecu med 8. in 9. uro zjutraj. Posneta oddaja je
trajala 55 minut. Takoj po enem izvedenem in predvajanem Veselem toboganu so se z
organizacijo avdicij e zaèele priprave na naslednjo oddajo.
Sklep
Èe z današnjimi merili ovrednotimo vlogo in pomen Veselega tobogana, ugotavljamo, da
je v veliki meri podpiral razvoj kulturne zavesti in izra anja kot kljuène kompetence
vse ivljenjskega uèenja. Veseli tobogan je:
– povezoval otroke – izvajalce s profesionalnimi izvajalci/ustvarjalci na podroèju
glasbe, literature, likovne umetnosti in gledališke igre;
– omogoèal otrokom odmeven javni nastop v domaèem kraju, ki je bil prek
radijskih valov (in televizije) dostopen širši slovenski javnosti;
– spodbujal skupinsko delo ter ozavešèal delo kulturnih delavcev in vlogo
medijev na kulturnem podroèju;
– spodbujal povezovanje razliènih akterjev na podroèju kulturne vzgoje (vrtcev,
osnovnih šol, glasbenih šol, kulturnih društev, RTV Slovenija, zalo nikov);
– spodbujal interdisciplinarno povezovanje;
– vkljuèeval vse generacije ljudi, zato je imel medgeneracijski pomen kulturnega
udejstvovanja.
Tudi delovanje Bojana Adamièa ima v tem okviru vidno vlogo in pomen. Med
nadarjenimi otroki, ki so nastopili na Veselem toboganu, je prepoznal posameznike in jih
spodbudil na njihovi nadaljnji glasbeni poti. Veèina izmed njih se je kasneje uveljavila
predvsem na podroèju popularne glasbe. Adamièevi aran maji pomenijo bogato in še
neizkorišèeno glasbeno literaturo tako za mlade poustvarjalce kot za aran erje, glasbene
pedagoge in muzikologe.
55 Pogovor avtorice prispevka z Milanom Krape em, dolgoletnim sodelavcem oddaje Veseli tobogan, na
RTV SLO 19.10.2012.
201