Page 200 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 200
AN ADAMIÈ (1912–1995)
Tinkara Kovaè49 se z naslednjimi besedami spominja pomena in vloge svojega nastopa
na Veselem toboganu ter osebnosti Bojana Adamièa: »Pri devetih letih so na moji matièni
osnovni šoli v Dekanih priredili Veseli tobogan, radijsko otroško oddajo, katere umetniški
vodja, dirigent in skladatelj je bil mojster Bojan Adamiè. Tisto leto sem si prvo mesto kot
zmagovalka Veselega tobogana delila z Jašo Drnovškom. Takrat me je Adamiè opazil in
povabil, da bi v Cankarjevem domu nastopala v muzikalih, ki bi jih pisal on. Moji starši se
niso odloèili za ta podvig, saj so bili preprièani, da imam še èas za to, otroštvo pa naj
ostane brezskrbno, predvsem za igro na domaèem dvorišèu. Pozneje mi je Adamiè napisal
otroško pesem na besedilo Miroslava Košute, Bela kamela, in z njo sem leta 1988
nastopila na še zadnjem jugoslovanskem otroškem festivalu v Sarajevu….Bil je izjemen
èlovek in glasbeni genij; èeprav sem ga sreèala le nekajkrat, je name naredil izredno
moèan vtis. Vèasih, kadar mi zmanjka navdiha, kadar ne vem, kje je prava pot, se
spomnim na njegovo odloènost in strast, kar mi pomaga, da spletem kakšno novo
glasbeno nit in grem naprej. Vèasih pa tudi pomislim, kako bi bilo, èe bi se moji starši
odloèili drugaèe – najbr bi glasbo, ki je takrat igrala v meni, prehitro izpela in izgorela;
ali pa bi morda imela danes še za deset let bogatejšo glasbeno kariero. To se bom najbr
vedno na tihem spraševala.«50
Za nastopajoèe so bila zelo pomembna tudi sreèanja z glasbenimi gosti oddaj,51 ki so
prihajali z razliènih glasbenih podroèij in so predstavljali razliène zvrsti. Sreèanja z njimi
in njihove misli so mladim glasbeno nadarjenim otrokom pomenile pomembno spodbudo
na nadaljnji ivljenjski poti.
Izvedba Veselega tobogana
Izbira krajev, v katerih je potekal Veseli tobogan, je bila sprva narejena na osnovi razpisa.
V posameznih okoljih je zanimanje presegalo dane mo nosti, zato je uredništvo oddaje
kasneje samo predlagalo lokacije in s tem poskrbelo za enakomerno »pokritost« oddaje po
vseh slovenskih pokrajinah. Veseli tobogan je svoje kulturno poslanstvo opravljal tudi
med Slovenci zunaj dr avnih meja: pri zdomcih52 in zamejcih.53
Veseli tobogan je vedno pomenil velik dogodek za kraj, v katerem je bila oddaja
posneta.54 Prireditev je bila organizirana v najveèji dvorani v kraju (v kulturnem domu,
zadru nem domu, kinodvorani ipd.) ali v osnovni šoli (veèkrat tudi v telovadnici). Vsa
prizorišèa so bila vedno povsem polna, v njih pa so bili obiskovalci vseh generacij: od
dojenèkov, ki so jih imeli v naroèju starši in sorodniki nastopajoèih, do babic in dedkov.
Milan Krape se spominja, da nikoli ni bilo kakšne zadrege ne na odru med nastopajoèimi
49 Po tonskem zapisu oddaje (G-28278 –2. trak – Dekani; predvajano 26.11.1989) imamo dokumentiran
njen nastop z naslednjo oznako: »13. Tinkara Kovaè – preèna flavta – Serenada (voditelju razlo i, kaj je to
serenada)«. I. Batis: VESELI TOBOGAN. nedatiran tipkopis, str. 5.
50 Tinkara Kovaè, glasbenica. Obrazi. http://www.revijaobrazi.si/2012/02/tinkara-kovac-glasbenica/
(vpogledano 21.9.2012).
51 K e naštetim glasbenikom v opombi 10 dodajam še imeni skladateljev Pavla Šivica in Maksa Pirnika, ki
ju najdemo v ohranjenih programih. Prim. NUK, Glasbena zbirka, fond Bojan Adamiè. Veseli tobogan.
52 Veseli tobogan v Münchnu 19.1.1985. Prim. NUK, Glasbena zbirka, fond Bojan Adamiè. Veseli tobogan.
Mapa 4.
53 Veseli tobogan v Pliberku 20.6.1995. Prav tam.
54 Na spletnih straneh posameznih krajev še danes najdemo poroèila o Veselem toboganu ali celo posamezne
posnetke s prireditve. V Vaèah imajo npr. objavljen posnetek Vaške himne, ki jo je šolski pevski zbor ob
spremljavi Ansambla Bojana Adamièa zapel na Veselem toboganu 21.4.1993. Prim. Vaška himna.
http://vaèe.si/vaska-himna/ (vpogledano 11.10.2012).
200
Tinkara Kovaè49 se z naslednjimi besedami spominja pomena in vloge svojega nastopa
na Veselem toboganu ter osebnosti Bojana Adamièa: »Pri devetih letih so na moji matièni
osnovni šoli v Dekanih priredili Veseli tobogan, radijsko otroško oddajo, katere umetniški
vodja, dirigent in skladatelj je bil mojster Bojan Adamiè. Tisto leto sem si prvo mesto kot
zmagovalka Veselega tobogana delila z Jašo Drnovškom. Takrat me je Adamiè opazil in
povabil, da bi v Cankarjevem domu nastopala v muzikalih, ki bi jih pisal on. Moji starši se
niso odloèili za ta podvig, saj so bili preprièani, da imam še èas za to, otroštvo pa naj
ostane brezskrbno, predvsem za igro na domaèem dvorišèu. Pozneje mi je Adamiè napisal
otroško pesem na besedilo Miroslava Košute, Bela kamela, in z njo sem leta 1988
nastopila na še zadnjem jugoslovanskem otroškem festivalu v Sarajevu….Bil je izjemen
èlovek in glasbeni genij; èeprav sem ga sreèala le nekajkrat, je name naredil izredno
moèan vtis. Vèasih, kadar mi zmanjka navdiha, kadar ne vem, kje je prava pot, se
spomnim na njegovo odloènost in strast, kar mi pomaga, da spletem kakšno novo
glasbeno nit in grem naprej. Vèasih pa tudi pomislim, kako bi bilo, èe bi se moji starši
odloèili drugaèe – najbr bi glasbo, ki je takrat igrala v meni, prehitro izpela in izgorela;
ali pa bi morda imela danes še za deset let bogatejšo glasbeno kariero. To se bom najbr
vedno na tihem spraševala.«50
Za nastopajoèe so bila zelo pomembna tudi sreèanja z glasbenimi gosti oddaj,51 ki so
prihajali z razliènih glasbenih podroèij in so predstavljali razliène zvrsti. Sreèanja z njimi
in njihove misli so mladim glasbeno nadarjenim otrokom pomenile pomembno spodbudo
na nadaljnji ivljenjski poti.
Izvedba Veselega tobogana
Izbira krajev, v katerih je potekal Veseli tobogan, je bila sprva narejena na osnovi razpisa.
V posameznih okoljih je zanimanje presegalo dane mo nosti, zato je uredništvo oddaje
kasneje samo predlagalo lokacije in s tem poskrbelo za enakomerno »pokritost« oddaje po
vseh slovenskih pokrajinah. Veseli tobogan je svoje kulturno poslanstvo opravljal tudi
med Slovenci zunaj dr avnih meja: pri zdomcih52 in zamejcih.53
Veseli tobogan je vedno pomenil velik dogodek za kraj, v katerem je bila oddaja
posneta.54 Prireditev je bila organizirana v najveèji dvorani v kraju (v kulturnem domu,
zadru nem domu, kinodvorani ipd.) ali v osnovni šoli (veèkrat tudi v telovadnici). Vsa
prizorišèa so bila vedno povsem polna, v njih pa so bili obiskovalci vseh generacij: od
dojenèkov, ki so jih imeli v naroèju starši in sorodniki nastopajoèih, do babic in dedkov.
Milan Krape se spominja, da nikoli ni bilo kakšne zadrege ne na odru med nastopajoèimi
49 Po tonskem zapisu oddaje (G-28278 –2. trak – Dekani; predvajano 26.11.1989) imamo dokumentiran
njen nastop z naslednjo oznako: »13. Tinkara Kovaè – preèna flavta – Serenada (voditelju razlo i, kaj je to
serenada)«. I. Batis: VESELI TOBOGAN. nedatiran tipkopis, str. 5.
50 Tinkara Kovaè, glasbenica. Obrazi. http://www.revijaobrazi.si/2012/02/tinkara-kovac-glasbenica/
(vpogledano 21.9.2012).
51 K e naštetim glasbenikom v opombi 10 dodajam še imeni skladateljev Pavla Šivica in Maksa Pirnika, ki
ju najdemo v ohranjenih programih. Prim. NUK, Glasbena zbirka, fond Bojan Adamiè. Veseli tobogan.
52 Veseli tobogan v Münchnu 19.1.1985. Prim. NUK, Glasbena zbirka, fond Bojan Adamiè. Veseli tobogan.
Mapa 4.
53 Veseli tobogan v Pliberku 20.6.1995. Prav tam.
54 Na spletnih straneh posameznih krajev še danes najdemo poroèila o Veselem toboganu ali celo posamezne
posnetke s prireditve. V Vaèah imajo npr. objavljen posnetek Vaške himne, ki jo je šolski pevski zbor ob
spremljavi Ansambla Bojana Adamièa zapel na Veselem toboganu 21.4.1993. Prim. Vaška himna.
http://vaèe.si/vaska-himna/ (vpogledano 11.10.2012).
200