Page 189 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 9, zvezek 18 / Year 9, Issue 18, 2013
P. 189
nka Rotar Pance, DELOVANJE BOJANA ADAMIÈA PRI JAVNI RADIJSKI ODDAJI...

Branka Rotar Pance
Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani

DELOVANJE BOJANA ADAMIÈA PRI JAVNI RADIJSKI ODDAJI
VESELI TOBOGAN

Izvleèek: Najstarejša slovenska javna radijska oddaja Veseli tobogan kljub svoji kulturni vlogi
doslej še ni bila poglobljeno obravnavana in ovrednotena. V prispevku predstavljam zgodovino
oddaje in posamezne like, ki so prispevali k njeni prepoznavnosti. Med njimi izpostavljam
delovanje skladatelja Bojana Adamièa. Pri Veselem toboganu je sodeloval e od zaèetka oddaje,
najprej kot pianist in sodelavec pri opravljanju avdicij, kasneje pa kot pisec aran majev (okoli 800)
in vodja Ansambla Bojana Adamièa. Èas v letih 1982/83–1995 lahko poimenujemo kot Adamièevo
obdobje Veselega tobogana. Poleg produkcije in koncepta oddaje v Adamièevem obdobju
izpostavljam tudi njene glasbene in kulturne vrednote.

Kljuène besede: Bojan Adamiè, Veseli tobogan, aran er, vodja ansambla, koncept oddaje

Abstract: Despite its cultural significance, the oldest Slovene public radio show Veseli tobogan
(Happy Toboggan) has not yet been thoroughly researched or evaluated. The article covers the
history of the show and some figures that helped in building its reputation. Among them, the article
focuses on the work of the composer Bojan Adamiè. He was engaged in the show from the start, at
first as a pianist and a member of the jury in auditions, then as an arranger (producing around 800
works) and the leader of the Bojan Adamiè Ensemble. The period from 1982 (1983) to 1995 could
be named Adamiè’s Period of Veseli tobogan. In addition to the show’s production and its concept,
the article highlights the musical and cultural values of the period.

Keyword: Bojan Adamiè, arranger, ensemble leader, show’s concept, Veseli tobogan

Zgodovina Veselega tobogana

Kdaj in kje se je porodila ideja o oblikovanju javne radijske oddaje Veseli tobogan, v
ohranjenih dokumentih ni razvidno. Domnevamo lahko, da so zgledi zanjo prišli iz drugih
okolij takratne Jugoslavije, kjer je ob razvoju radiodifuzije potekal tudi specifièen
programski razvoj.1 Ime oddaje je predlagal pesnik, pisatelj in novinar Branko Šömen.2
Prve poskusne oddaje Veselega tobogana so bile posnete leta 1962 v Studiu 14 Radia
Slovenija. Povezovala sta jih Marjan Kralj in Jana Osojnik, v njih pa je nastopal Frane
Milèinski-Je ek. Petje otrok je spremljal ansambel pod vodstvom Boruta Lesjaka. Med
prvimi nastopajoèimi sta bili tudi Marjana Der aj3 in Jerca Mrzel.4

Produkcija Veselega tobogana kot redne meseène javne radijske oddaje se je zaèela
leta 1963 in je nepretrgano potekala do leta 2007. V prvih petnajstih letih je oddajo urejala
Bo a Novak, kasneje pa so se izmenjali številni drugi uredniki. Dolgoletni re iser oddaje
je bil Gregor Tozon, za njim jo je re iral Jo e Vozny. Oddajo so povezovali gledališki

1 Prim. I. De elak (2005): Radio kot vzgojni in izobra evalni medij. Diplomska naloga. UL, Akademija za
glasbo: Ljubljana, str. 32–34, 42–44.

2 Pogovor avtorice prispevka z Milanom Krape em, dolgoletnim sodelavcem oddaje Veseli tobogan, na
RTV SLO 19.10.2012. Prim. Šömen, Branko. Enciklopedija Slovenije (1991) 13; Š-T, str. 96.

3 Prim. Veseli tobogan znova obratuje.
http://www.rtvslo.si/kultura/glasba/veseli-tobogan-znova-obratuje/151990 (vpogledano 7.9.2012).

4 Po tonskem zapisu oddaje (G-9706 – Mislinja; predvajano 28.11.1976) je zabele eno: »Jerca Mrzel je
zapela pesmico, ki jo je pred leti ‘kot otrok, pela na Veselem toboganu: Veseli bodimo’«. I. Batis: VESELI
TOBOGAN, nedatiran tipkopis, str. 40.

189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194