Page 45 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 45
Sistem turistične atrakcije

Sanjarjenje, informiranje, Odločitev o nakupu: potovanje v realnem času, Konzumacija atrakcije/destinacije,
raziskovanje, poizvedovanje, zično gibanje, izbira prevoznega sredstva turistična doživetja, realizacija
pričakovanj, primerjanje
oblikovanje pričakovanj, Tranzitna pričakovane podobe atrakcije
podobe atrakcije ali prehodna v realnem okolju

DOMICILNA cona CILJ
REGIJA DESTINACIJA
Vrnitev domov, evalvacija vtisov, podoživljanje,
Motivi (”push faktorji, sanjarjenje in načrtovanje novega potovanja Nastanitveni objekti, restavracije,
vrednote, navade, potovalne rekreacija, kulturne institucije,
izkušnje, zahteve, potrebe, športna ponudba, nakupovanje
(”pull faktorji”)
okusi)

Slika 1: Model turistične atrakcije in faze turistične potovalne izkušnje 45
Vir: Prirejeno po Leiper, 1990.

Na tem mestu turist uporablja turistično infrastrukturo, storitve, ku-
puje različne proizvode in je v neposrednem stiku z jedrom atrakcije. Tu-
kaj je njegova turistična izkušnja morda najintenzivnejša zaradi fizične
prisotnosti, konzumacije in preživljanja časa med turističnim obiskom.
Ob tej izkušnji se porajajo različni občutki, gradi se njegov odnos in ob-
likuje ocena doživetega, kar po končanem obisku (pa tudi med njim) pri-
merja s predhodnimi lastnimi podobnimi izkušnjami, pričakovanji in
podobo, ki si jo je ustvaril pred obiskom (tukaj se srečata njena ustreznost
in dejanska potovalna izkušnja, ob kateri neposredno spozna, kaj si v pri-
hodnje želi, česa pa ne). Misel na to, da bo spet prišel čas za obisk atrakci-
je ali potovanje, ga navdaja z novim pričakovanjem, hrepenenjem in po-
trebo po spremembi. To bo lahko realiziral, ko za to pride pravi čas, do
takrat pa sanjari, načrtuje, se informira, poizveduje in s tem je krog poto-
vanja sklenjen.

Če povzamemo, je v prvem delu modela sistema atrakcije turist po-
toval v mislih, torej je to svojevrstno duhovno potovanje, kot ga imenu-
je tudi Urry (2005), ko pravi, da se potovanje začne, še preden se nanj
dejansko odpravimo. Nato sledi dejansko potovanje v prostoru, skupaj s
turističnim obiskom ali bivanjem, in se zaključuje spet z duhovnim po-
tovanjem ob povratku v izhodiščno (domicilno) regijo. O turistični izku-
šnji v povezavi s turistični proizvodom bomo spet pisali v predzadnjem
poglavju te knjige, kjer bomo opozorili tudi na druge vidike obravnave te
problematike, predvsem marketinškega.
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50