Page 40 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 40
Turistične atrakcije

no atrakcijo, o njej potrebujejo več informacij, saj za tako daljše potovanje
porabijo več časa in sredstev. Prav tako tisti, ki v načrtovanje potovanja
vložijo veliko časa in denarja, načrtujejo v naprej, se pred odhodom pri-
marno opirajo na zaznamovalce. Čas ima zelo pomembno vlogo pri izbiri
zaznamovalca. V kolikor gre za krajši obisk, je pričakovati koncentracijo
turista na bolj znane (atrakcije »must see«), saj ima manj časa za razisko-
vanje destinacije z uporabo zaznamovalcev na destinaciji ali ob atrakci-
ji sami.

Turistični (paketni) aranžmaji so oblike turistične ponudbe, kjer gre
pričakovati, da bodo turisti pred odhodom nabrali večino informacij, saj
je njihovo potovanje načrtovano v naprej. Zato je uporaba zaznamovalcev
pred odhodom pomemben in pretežen vir teh informacij za take vrste po-
tovanja. Obratno pa velja za potovanja, ki so neodvisna, individualna in v
40 domeni posameznika. Ta ima na poti in na mestu samem ponavadi potre-
bo po informacijah, ki zaokrožujejo njegove potrebe in so v skladu z nje-
govimi navadami in motivacijo.

Poleg časa in sredstev, namenjenih za potovanje ali obisk atrakci-
je, imajo veliko vlogo tudi predhodne izkušnje turista, saj tudi te po-
membno vplivajo na njegovo odločitev. Poleg tega predhodne izkušnje
vplivajo na vrsto izbranega zaznamovalca, saj gre za lastne izkušnje, ki
so za turista mnogo bolj zanesljive kot posredne informacije, ne glede
na vrsto zaznamovalca. To pomeni, da turisti, ki so že obiskali atrakci-
jo ali destinacijo, razpolagajo s širšim naborom informacij kot tisti, ki jo
obiščejo prvič. Z vidika turistične ponudbe je tudi bistveno lažje prepri-
čati obiskovalca, ki je že imel lastno izkušnjo z obiskom, njegovo zaupa-
nje in odnos (vedenje, odločitev) temeljita na njegovi lastni percepciji, ki
ji sam najbolj zaupa. V primeru ponovnega obiska gre z vidika turista za
ponovno srečanje z znanim in varnim okoljem, v katerem (vsaj v osno-
vi) zanesljivo ve, kaj pričakovati, je pa z vidika turistične ponudbe za ta-
kega obiskovalca potrebno vlagati nenehne napore v osvežitev, izboljša-
vo in nadgradnjo (inovacijo) turistične atrakcije, ki ga bo vedno znova
navdušila. Na koncu bo prihajal z namenom, da odkrije, kaj novega mu
lahko ponudijo, kako ga še lahko očarajo in prepričajo z vrhunskim tret-
majem. Iz tega izhaja, da obiskovalec, ki prvič pride na obisk atrakcije,
ravno tako potrebuje veliko ponudbenega angažmaja, toda njegova neiz-
kušenost mu pušča na voljo veliko večje število (če ne množico) primer-
ljivih atrakcij, med katerimi se odloča. Ni dovolj poudariti, kako zelo je
pomembno, da njegovo celotno doživetje prvega obiska naredimo kar se
da vrhunsko, brezhibno. Dejansko ga je ob tem prvem obisku potrebno
pridobiti s t. i. »wow-efektom«, ujeti njegovo pozornost z drugačnostjo,
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45