Page 183 - International Perspectives on Effective Teaching and Learning in Digital Education
P. 183

Using Inquiry-Based Learning for Developing University Students’ Digital Skills

                  Steinke, P., & Fitch, P. (11). Outcome assessment from the perspective of
                      psychological science: The TAIM approach. New Directions for Institutional
                      Research, 149, 15–6.
                  Thomas, J. W. & Mergendoller, J. R. (). Managing project-based learning:
                      Principles from the field [Confereence presentation]. Annual Meeting of
                      the American Educational Research Association, New Orleans, LA, United
                      States.
                  Thomas, J. W., Mergendoller, J. R., & Michaelson, A. (1999). Project-based learning:
                      A handbook for middle and high school teachers. The Buck Institute for
                      Education.
                  Tuan, H. L., Chin, C. C., Tsai, C. C., & Cheng, S. F. (5). Investigating the effec-
                      tiveness of inquiry instruction on the motivation of different learning
                      styles students. International Journal of Science and Mathematics Educa-
                      tion, 3, 541–566.
                  Wang, F., & Hannafin, M. J. (5). Design-based research and technology-en-
                      hanced learning environments. Educational Technology Research and
                      Development, 53(4), 5–3.


                  Uporaba raziskovalnega učenja za razvoj digitalnih kompetenc
                  univerzitetnih študentov
                  V zadnjih letih smo bili priča vse močnejšemu spodbujanju razvijanja digital-
                  nih kompetenc na vseh ravneh izobraževanja, zaradi česar so bili razviti številni
                  inovativni pedagoški pristopi, katerih glavni cilj je razvijanje digitalnih kompe-
                  tenc s poudarkom na spodbujanju aktivne participacije in avtonomije učencev
                  ter razvoju kritičnega mišljenja. V pričujočem prispevku se osredotočamo na
                  prednosti uporabe raziskovalnega pristopa k učenju (angl. inquiry-based lear-
                  ning – IBL) za razvijanje digitalnih kompetenc študentov pedagoških smeri. V
                  ta namen smo izvedli raziskavo načrtovanih novosti (angl. design-based study)
                  s študenti študijskega programa Razredni pouk (N = 38). Glavni cilj je bil razi-
                  skati stališča študentov do raziskovalnega pristopa k učenju ter preučiti njiho-
                  ve izkušnje in izzive, s katerimi so se srečali v procesu izvajanja raziskave. Izved-
                  ba načrtovane novosti je temeljila na petstopenjskem modelu raziskovalnega
                  učenja (vključevanje, raziskovanje, razlaga, poglabljanje in vrednotenje; angl.
                  engagement, exploration, explanation, elaboration, evaluation). Podatki so bili
                  zbrani s pomočjo spletne ankete, fokusne skupine in poglobljene analize izve-
                  denega učnega scenarija po modelu raziskovalnega učenja. Rezultati kažejo,
                  da študenti izkazujejo pozitivna stališča do raziskovalnega pristopa k učenju,
                  največji izziv, ki so ga zaznali, pa je bila uporaba kritičnega mišljenja pri iskanju
                  in vrednotenju ustreznih raziskovalnih virov.
                  Ključne besede: digitalne kompetence, raziskovalno učenje, raziskava načrtova-
                  nih novosti, študenti razrednega pouka, kritično mišljenje





                                                                            183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188