Page 166 - International Perspectives on Effective Teaching and Learning in Digital Education
P. 166
Danijela Ljubojević and Nikoleta Gutvajn
zahtevam. Kljub številnim spremembam ostaja odprto vprašanje, kakšen vpliv
je imela ta nenadna sprememba na razvoj digitalnih kompetenc učiteljev. Raz-
iskava je bila zato usmerjena v ugotavljanje ravni digitalnih kompetenc učite-
ljev tujih jezikov, ki poučujejo na visokošolskih zavodih v Srbiji. Poleg tega je
raziskava vključevala njihovo (samo)oceno prednosti in identifikacijo področij
izboljšav. Za izvedbo raziskave je bil zasnovan vprašalnik, ki temelji na okvi-
rih digitalnih kompetenc DigCompEdu in OpenEdu ter vključuje 5 vprašanj.
Evropski okvir digitalnih kompetenc učiteljev (DigCompEdu) podrobno opisu-
je kompetenc, razdeljenih v šest ključnih področij: strokovno udejstvovanje,
digitalni viri, poučevanje in učenje, ocenjevanje, opolnomočenje učencev ter
spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc učencev. Rezultati raziskave kažejo,
da je raven digitalnih kompetenc učiteljev tujih jezikov na ravni A+/B1. Ugo-
tovitve vključujejo konkretna in izvedljiva priporočila na nacionalni, institucio-
nalni ter medinstitucionalni ravni za izboljšanje razvoja digitalnih kompetenc
v visokem šolstvu.
Ključne besede: učitelji tujih jezikov, digitalne kompetence, DigCompEdu
166