Page 166 - International Perspectives on Effective Teaching and Learning in Digital Education
P. 166

Danijela Ljubojević and Nikoleta Gutvajn

                       zahtevam. Kljub številnim spremembam ostaja odprto vprašanje, kakšen vpliv
                       je imela ta nenadna sprememba na razvoj digitalnih kompetenc učiteljev. Raz-
                       iskava je bila zato usmerjena v ugotavljanje ravni digitalnih kompetenc učite-
                       ljev tujih jezikov, ki poučujejo na visokošolskih zavodih v Srbiji. Poleg tega je
                       raziskava vključevala njihovo (samo)oceno prednosti in identifikacijo področij
                       izboljšav. Za izvedbo raziskave je bil zasnovan vprašalnik, ki temelji na okvi-
                       rih digitalnih kompetenc DigCompEdu in OpenEdu ter vključuje 5 vprašanj.
                       Evropski okvir digitalnih kompetenc učiteljev (DigCompEdu) podrobno opisu-
                       je  kompetenc, razdeljenih v šest ključnih področij: strokovno udejstvovanje,
                       digitalni viri, poučevanje in učenje, ocenjevanje, opolnomočenje učencev ter
                       spodbujanje razvoja digitalnih kompetenc učencev. Rezultati raziskave kažejo,
                       da je raven digitalnih kompetenc učiteljev tujih jezikov na ravni A+/B1. Ugo-
                       tovitve vključujejo konkretna in izvedljiva priporočila na nacionalni, institucio-
                       nalni ter medinstitucionalni ravni za izboljšanje razvoja digitalnih kompetenc
                       v visokem šolstvu.
                       Ključne besede: učitelji tujih jezikov, digitalne kompetence, DigCompEdu












































                  166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171