Page 26 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 26

2  Ekonomska analiza turističnega poslovanja alpske regije
                med katerimi prevladujejo gosti iz tujine (okrog 80 %). Po številu ležišč
                na 1.000 prebivalcev je na drugem mestu in jih ima več kot pol manj od
                obalno-kraške statistične regije.
                  Bojnec in Papler (2009) ter Papler in Bojnec (2009a, 2009b) sta
                podrobneje  analizirala  in  prikazala  gorenjsko  turistično  destinacijo.
                Analizirana je ekonomska uspešnosti v trajnostnem razvoju turistične
                destinacije na Gorenjskem v obdobju do gospodarske krize leta 2008.
                Največji delež turističnih kapacitet je v turističnih krajih Bled, Bohinj
                in Kranjska Gora. Turistične kapacitete so se v obdobju 2004–2008
                zmanjšale za 13 %, in sicer za 7,2 % v kampih, 2,7 % v delavskih poči-
                tniških domovih, 2,2 % pri sobodajalcih, 1,9 % v planinskih domovih
                in kočah, 0,9 % v penzionih, 0,4 % v prenočiščih, 0,1 % v apartmajih
                in 0,1 % v motelih. Povečale so se kakovostno zahtevnejše kapacitete,
                in sicer: za 1,8 % v hotelih ter 0,3 % na turističnih kmetijah z nastani-
                tvenimi zmogljivostmi. Večji porast beležijo tudi drugi gostinski na-
                stanitveni objekti: za 0,1 % gostišča ter za 0,1 % otroški in mladinski
                počitniški domovi.
                2.2  Metodologija  2.2

                S  pomočjo  statističnih  podatkov  je  bila  izdelana  ekonomska  anali-
                za. Statistična analiza je bila izvedena s primerjavo količinskih in
                vrednost nih podatkov z izračuni indeksa s stalno osnovo (I ), verižne-
                                                                     t
                ga indeksa (V  ) in deležev (%).
                            t
                  Na podlagi podatkov iz bilance stanja in izkaza poslovnega izida
                gospodarskih družb s področja turizma 55.1 hoteli ter 55.2 kampi za
                obdobje 2002–2008 smo deflacionirali vrednosti in prikazali realne
                vrednosti poslovanja dejavnosti podjetij v posameznih elementih ter
                izračunali kazalnike poslovanja podjetij: kazalnike financiranja, kazal-
                nike  gospodarjenja,  kazalnike  produktivnosti  in  dohodkovnosti  ter
                kazalnike razmerij.
                2.3  Turistične kapacitete  2.3

                V turističnih krajih Bled, Bohinj in Kranjska Gora je bilo tretjino pre-
                nočitvenih kapacitet v hotelih, 16 % pri sobodajalcih, 12 % v planinskih
                domovih in kočah, prav tako 12 % v delavskih počitniških domovih,
                4 % v penzionih, 4 % v apartmajih, manjše deleže pa izkazujejo drugi
                gostinski nastanitveni objekti, otroški in mladinski počitniški domovi,
      t1-2.1    gostišča, turistične kmetije z nastanitvenimi zmogljivostmi in preno-
                čišča (preglednica 2.1).


                            26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31