Page 16 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 16
strukturna analiza na modelu sistema. Ta korak je zelo pomemben in v tej
tehniki lahko na racionalen način definiramo praktično vsak fenomen.

Podatke za oblikovanje CLD diagrama smo pridobili iz analize vprašalnika
za turiste mesta Ljubljane in Portoroža v Sloveniji ter Sarajeva in Neuma
v Bosni in Hercegovini. Uporaba sistemske metodologije, podkrepljene s
sistemskim pristopom oz. mišljenjem, je temeljno metodološko načelo pri
naši analizi. Pri tem izhajamo iz t.i. celovitega pogleda, iz velike slike, v
kateri zajamemo vse potekajoče procese. Pomembna je celota kot tudi
posamezni, pomembni, med seboj povezani sestavni deli te celote. Pri
opazovanju razmišljamo, kako bi izboljšali posamezne elemente, da bi
celota bolje delovala. Tako v tem prispevku poskušamo skozi model
predstaviti tiste elemente, ki tvorijo konsistentnost turistične ponudbe
destinacije v očeh anketiranih turistov.

Na podlagi teoretičnih izhodišč, namena in zastavljenih ciljev prispevka
smo razvili naslednje sistemsko-raziskovalno vprašanje:

Kateri dejavniki vplivajo oz. tvorijo konsistentnost turistične ponudbe
destinacije v očeh turistov?

V sklopu projekta Tour de Cons je bilo izvedeno anketiranje turistov v
Sloveniji (Ljubljana in Portorož) ter v Bosni in Hercegovini (Sarajevo in
Neum). Za izvedbo anketiranja smo tako izbrali sorodna tipa destinacije v
obeh državah; glavno mesto in turistični obmorski kraj. Za potrebe
oblikovanja CLD modela so nam prav prišli rezultati dveh vprašanj.
Anketiranci so morali pri enem od vprašanj, oceniti 22 podanih trditev od
1 do pet, pri čemer 1 pomeni se popolnoma ne strinjam, 5 se popolnoma
strinjam. Da bi lažje povezali med sabo trditve, smo postavili še vprašanje,
kako bi ocenili konsistentnost ponudbe oz. z drugimi besedami, ali je
ponudba destinacije celovita in smiselno urejena. Možnih je bilo pet
odgovorov: zelo konsistentna ponudba, dokaj konsistentna ponudba niti
eno niti drugo, dokaj nekonsistentna destinacija, zelo nekonsistentna
destinacija. Anketiranje smo izvedli leta 2014 v času glavne turistične
sezone (julija in avgusta) ter meseca decembra. Na ta način smo želeli
zajeti večino turistov na neki destinaciji. Vprašalnik je nastal v okviru
brainstorminga na delovnih srečanjih projektnega tima, kar pa je bilo nato
usklajeno in dopolnjeno z ugotovitvami relevantnih (obstoječih)
znanstvenih raziskav. Pridobljene podatke smo obdelali s programsko

14
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21