Page 9 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 9
Uvod

Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
sonja.cotarkonrad@pef.upr.si

Tina Štemberger
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
tina.stemberger@pef.upr.si

Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) ne predstavlja le nekega no-
vega učnega pripomočka, pač pa pomeni tudi in predvsem spremenjen pro-
ces poučevanja (Brečko 2015). Pomembno je namreč, da poučevanje z IKT
razumemo kot enega izmed možnih pristopov pri poučevanju, ki mora biti
ustrezno utemeljeno in osmišljeno (Štemberger 2018).

Tudi nekatere raziskave (npr. Zhu in Baylen 2005) kažejo, da IKT izboljšu-
je učenje predvsem takrat, ko je povezano z na učenca osredotočenim po-
učevanjem, kar pa lahko dosežemo le z ustrezno usposobljenostjo učiteljev.
Mura in Diamantini (2014) izpostavljata, da dejanska raba IKT v izobraževa-
nju na eni strani pomeni potrebo po drugačni opremljenosti šol, po drugi
pa pomeni spremenjen način poučevanja in učenja. Ob tem poudarjata po-
membno vlogo učiteljev, ki učence opremijo s potrebnimi spretnostmi, jih
poučijo o spletni varnosti in vedenju na internetu ipd. Predpogoj za omenje-
no pa je gotovo najprej to, da učitelji sami znajo učinkovito uporabljati IKT pri
poučevanju, torej so ustrezno kompetentni (Mura in Diamantini 2014). Kot je
razvidno iz dokumenta »Analiza področja za izvedbo javnega razpisa Inova-
tivne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študijskih progra-
mih« (MIZŠ 2017), se je v Sloveniji sistematično uvajanje rabe IKT v vzgoji in
izobraževanju pričelo leta 1994 s projektom Računalniško opismenjevanje ter
se nadaljevalo s še nekaterimi drugimi projekti (npr. E-šolstvo itd). Na osnovi
tega lahko sklepamo, da je slovensko šolstvo na področju usposabljanja za
rabo IKT med učitelji že izšlo iz faze »osnovnega usposabljanja« in prešlo na
raven pedagoške rabe IKT.

Vendar pa analize kažejo (MIZŠ 2017), da se slovenski učitelji pogosto ude-
ležujejo usposabljanj s področja pedagoške rabe IKT, pri čemer gre predvsem
za izobraževanja v obliki krajših seminarjev in delavnic, kar pa do danes še ni
prineslo želenega učinka. Posledično se je cilj opolnomočiti učitelje za didak-
tično rabo IKT, zastavljen tudi v okviru projekta Inovativne in prožne oblike

7
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14