Page 14 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 14
Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke

iskave kažejo, da so na trgu uspešna tista podjetja, ki imajo močno in po-
sebno kulturo, katere sestavni del so vrednote sprememb in inovacij. V
delu smo raziskali razumevanje koncepta dizajnerska kultura, teoretično
in empirično proučili pomen, ki ga podjetja, ki so osvojila prestižno dizaj-
nersko nagrado Red Dot Design Award, pripisujejo kulturi oblikovanja.
Prepletata se dva vidika, menedžerski in oblikovalski, ki naj bi se združi-
la v konceptu oblikovalske kulture.

'Red Dot Design Award'5 je mednarodna nagrada za oblikovanje iz-
delka in oblikovanje komunikacije, ki jo že od leta 1955 podeljuje Desi-
gn Zentrum Nordrhein Wesfalen v Essnu v Nemčiji. Obstajajo kategori-
je za oblikovanje izdelka, oblikovalske agencije in oblikovalske koncepte.
Zmagovalni projekti so predstavljeni v muzeju Red Dot Design v Essnu
in na Tajvanu. Leta 2014 so prejeli več kot 15.500 prijav iz 70 držav sveta
14 (Red Dot b. l.).

Metodološke omejitve

Ta študija je eksploratorna (Sagadin 2004), kar pomeni, da smo naredi-
li prvi vpogled v preučevani problem, zato smo se prilagajali situacijam v
podjetjih. Podjetja so različna po velikosti, strukturi, intenzivnosti obli-
kovanja, zato je treba to razumeti kot metodološko omejitev. Prav tako ne
moremo naših ugotovitev posploševati. Imena vključenih podjetij in in-
tervjuvancev ohranjamo anonimna, saj so bili le tako pripravljeni sodelo-
vati.

Vsebinske omejitve

Vsebinske omejitve so povezane z dejstvom, da je področje dizajn mana-
gementa empirično slabo raziskano. Obstaja pa veliko svetovalnih pod-
jetij, katerih predmet delovanja je dizajn management. Vsebinsko omeji-
tev smo implicitno zapisali in jo je mogoče razbrati iz namena raziskave.
Omejili smo se le na tri vidike: organizacijsko kulturo, oblikovanje in di-
zajn management, možno pa bi bilo zajeti tudi druge vidike, kot so filo-
zofski, sociološki, marketinški, potrošniški ipd.

Posebna omejitev in hkrati izziv je prevod angleških izrazov, ki so
uveljavljeni v slovenskem prostoru. Terminologija s tega področja ni raz-
vita, kar kaže na slabo poznavanje tega področja in s tem razvoja sloven-

5 Red dot nagrada je precej poznana tudi v slovenskem prostoru, zato smo jo izbrali za kriterij

presoje dobrega oblikovanja. Nihče v strokovnih krogih ne uporablja izraza rdeča pika, saj vsi ra-

zumejo originalno poimenovanje kot lastno ime. Prav tako je pojem red dot prepoznan v javnos-

ti, kar za slovenski prevod ne moremo reči.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19