Page 18 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 18
Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu

– na osnovi izračunov ugotoviti, ali standardizacija statistično po-
membno vpliva na kakovost ponudbe;

– na osnovi izračunov ugotoviti, ali PGO, ki redno spremljajo ka-
kovost ponudbe, dosegajo njeno višjo kakovost;

– na osnovi izračunov ugotoviti, ali različne dimenzije kakovosti
različno vplivajo na lojalnost gostov.
Rezultati znanstvenega raziskovanja implicirajo znanstveni prispe-

vek na področju menedžmenta kakovosti v teoretičnem in aplikativnem
pogledu. Teoretični prispevek lahko izrazimo predvsem v definiranju de-
javnikov kakovosti v PGO, definiranju trženjske usmeritve kot načina za-
gotavljanja kakovosti v PGO, definiranju kakovosti z vidika zagotavlja-
nja zadovoljstva in lojalnosti gostov ter v ustvarjanju teoretične podlage
s področja menedžmenta kakovosti v PGO za potrebe izobraževalnih in
18 raziskovalnih institucij. V aplikativnem smislu pa naj bi raziskava k vsak-
danji poslovni praksi prispevala nov – trženjski model dejavnikov kako-
vosti, temelječ na novih, statistično preverjenih metodah merjenja kako-
vosti storitev in ugotavljanja pomena posameznih dejavnikov kakovosti z
vidika zagotavljanja lojalnosti gostov (Kukanja, 2015).

O metodah in vsebini
Metodologija raziskovanja je podrobno predstavljena v poglavju Empirič-
na raziskava, zato v uvodnem delu podajamo le strnjen pregled uporablje-
nih metodoloških pristopov. V prvem delu raziskave, ki zajema teoretični
pregled relevantne znanstvene literature, smo izdelali kvalitativno anali-
zo o kakovosti storitev, lojalnosti gostov in prehrambnem gostinstvu. Na
osnovi kvalitativne analize smo predstavili ključne ugotovitve, katerih
glavni namen je priprava teoretičnih izhodišč za izgradnjo raziskovalnega
modela. V raziskavi smo uporabili sledeče raziskovalne metode: metodo
deskripcije (npr. modeli kakovosti, metode merjenja kakovosti), metodo
klasifikacije (npr. različne vrste PGO), metodo kompilacije (npr. kritika
različnih modelov kakovosti), metodo abstrakcije (npr. zmanjševanje raz-
korakov), metodo komparacije (npr. primerjava različnih opredelitev) ter
metodi analize in sinteze (npr. ocenitev značilnosti trga PGO). V dru-
gem, empiričnem delu raziskave pa smo prvenstveno uporabili kvanti-
tativne metode raziskovanja, ki vključujejo bivariatno in multivariatno
statistično analizo, saj želimo, da se kakovost v slovenskih PGO končno
celostno kvantitativno razišče. To pomeni, da sta v raziskavi uporabljena
tako kvalitativni kot kvantitativni pristop. Podatke smo zbirali s teren-
skim raziskovanjem s pomočjo strukturiranih vprašalnikov, ki so bili lo-
čeni za menedžerje in goste PGO.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23