Page 7 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 7
ivi marketinga muzejev
v času epidemije

Gorazd Sedmak
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
gorazd.sedmak@fts.upr.si

Aleksandra Brezovec
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
aleksandra.brezovec@fts.upr.si

Pandemija covida-19 je preko ukrepov za njeno zajezitev močno za-
znamovala delovanje muzejev v svetu in Sloveniji. V sestavku so prika-
zani rezultati kvalitativne raziskave, izvedene na vzorcu štirih sloven-
skih muzejev, katere namen je bil analizirati stanje, odzive in učinkovi-
tost odzivov na področju marketinga skozi marketinški splet 4c v času
epidemije. Rezultati so pokazali, da je izbruh epidemije muzeje na eni
strani negativno presenetil, na drugi strani pa prebudil potrebo po no-
vih marketinških pristopih in razmisleke o poslanstvu muzeja. Skozi
intervjuje je zaznati zavedanje o pomanjkanju marketinških kompe-
tenc, hkrati pa veliko zagnanost zaposlenih pri izpolnjevanju poslan-
stva institucij. Večjih strateških premikov v delovanju slednjih pa epi-
demija ni sprožila.

Ključne besede: muzeji, epidemija, marketinški splet 4c, odzivi, ukrepi

Uvod
Pandemija covida-19 je močno in globalno zaznamovala svet ter Slove-
nijo. A medtem ko so bile težave zdravstva, gospodarstva in izobraževa-
nja deležne velike medijske in politične pozornosti, je bilo področje kul-
ture, t. i. »spominskih institucij« in upravljavcev dediščine, čeprav je utr-
pelo hude in marsikje dolgoročne posledice, relativno spregledano (King
idr., 2021). V marcu 2020 je po ocenah u ne sc a zaprlo vrata 90  muze-
jev in galerij po vsem svetu, vendar je dokaj hitro sledil odziv, predvsem
v smeri digitalizacije kolekcij in drugih vsebin ter ponudbe razstav na
spletu (u ne sc o, 2020).

Čeprav so muzeji prvenstveno institucije raziskovanja, zbiranja, va-
rovanja in prikazovanja dediščine (International Council of Museums,
b. l.a), imajo tudi pomembno vlogo v širšem družbenem življenju. So

Nemec Rudež, H., in Zabukovec Baruca, P. (ur.). (2022). Marketinški pristopi
in trendi v turizmu v novi realnosti. Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-207-7.7-30
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12