Page 487 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 487
The Approaches in Working with Self-Harmed Students
cult situation, offer them a helping hand and give them the feeling that they
are worthy of love, that they should rejoice life and everything beautiful that
will happen to them. We must offer them a respectful and compassionate
conversation, without moralizing. Let’s try to understand their distress and
return their faith in life. They need to know that all the problems that will
come can be resolved in a constructive way. Let’s offer them a hand and pull
them out of the abyss of self-destruction.
References
Bunderla, Teja, and Helena Gregorič Kumperščak. 2015. ‘Opis značilnosti funkcij
samopoškodovalnega vedenja brez samomorilnega namena in njegova
povezava s hlepenjem, impulzivnostjo in anksioznostjo v vzorcu strokov-
no obravnavanih slovenskih mladostnikov.’ Zdravniški vestnik 84 (11): 717–
726.
Cerar, Maja, Mateja Gaber, Manca Kaliman, and Tadeja Knez. 2011. ‘Samopoškod-
beno vedenje: kako ga lahko razumemo in pomagamo?’ Utrip, Ljubljana.
Gaber, Mata. 2011. ‘Samopoškodovanje kot oblika avtoagresivnega vedenja
(študija lastnega primera samopoškodovanja).’ Diploma thesis, University
of Ljubljana Ljubljana.
Hill, David. 2004. Prav tam, kjer boli. Dob pri Domžalah: Miš.
Kaliman, Manca, and Tadeja Knez. 2009. ‘Telo kot sredstvo sporočanja in
premagovanja stisk mladostnikov.’ Diploma thesis, University of Ljubljana
Ljubljana.
Nixon, Barry, and Yvonne Anderson. 2011. ‘Self-Harm in Children and Young
People Handbook.’ http://www.cumbria.gov.uk/elibrary/Content/
Internet/537/6683/6688/6754/41683134035.pdf
Plener, Paul Lukas, Romuald Brunner, Franz Resch, Jörg Michael Fegert, and
Gerhard Libal. 2010. ‘Selbstverletzendes Verhalten im Jugendalter.’ Zeit-
schrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie 38 (2): 77–89.
Perko, Andrej. 2011. Otroci alkoholikov in tiranov. Kamnik: Mitikas.
Resch Franz. 2001. Der Körper als Instrument zur Bewältigung seelischer Krisen:
Selbstverletzendes Verhalten bei Jugendlichen. Heidelberg: Universität Hei-
dleberg.
Pristopi pri delu z otroki z izkušnjo samopoškodovanja
Namen članka je raziskati in opisati pojav samopoškodovanja, ki je posledica
dolgotrajnih notranjih stisk. Raziskati želimo kompleksnost pojava samopo-
škodovanja, analizirati, kaj mladostnike vodi v takšna dejanja in na kakšen na-
čin lahko pomagamo. Posebej pomembno je, da tovrstno težavo otrok učitelji
dobro poznajo, da bi se lahko ustrezno spoprijemali s specifikami te populacije
pri učenju in poučevanju. Predstavili smo mladostnikovo doživljanje samega
487
cult situation, offer them a helping hand and give them the feeling that they
are worthy of love, that they should rejoice life and everything beautiful that
will happen to them. We must offer them a respectful and compassionate
conversation, without moralizing. Let’s try to understand their distress and
return their faith in life. They need to know that all the problems that will
come can be resolved in a constructive way. Let’s offer them a hand and pull
them out of the abyss of self-destruction.
References
Bunderla, Teja, and Helena Gregorič Kumperščak. 2015. ‘Opis značilnosti funkcij
samopoškodovalnega vedenja brez samomorilnega namena in njegova
povezava s hlepenjem, impulzivnostjo in anksioznostjo v vzorcu strokov-
no obravnavanih slovenskih mladostnikov.’ Zdravniški vestnik 84 (11): 717–
726.
Cerar, Maja, Mateja Gaber, Manca Kaliman, and Tadeja Knez. 2011. ‘Samopoškod-
beno vedenje: kako ga lahko razumemo in pomagamo?’ Utrip, Ljubljana.
Gaber, Mata. 2011. ‘Samopoškodovanje kot oblika avtoagresivnega vedenja
(študija lastnega primera samopoškodovanja).’ Diploma thesis, University
of Ljubljana Ljubljana.
Hill, David. 2004. Prav tam, kjer boli. Dob pri Domžalah: Miš.
Kaliman, Manca, and Tadeja Knez. 2009. ‘Telo kot sredstvo sporočanja in
premagovanja stisk mladostnikov.’ Diploma thesis, University of Ljubljana
Ljubljana.
Nixon, Barry, and Yvonne Anderson. 2011. ‘Self-Harm in Children and Young
People Handbook.’ http://www.cumbria.gov.uk/elibrary/Content/
Internet/537/6683/6688/6754/41683134035.pdf
Plener, Paul Lukas, Romuald Brunner, Franz Resch, Jörg Michael Fegert, and
Gerhard Libal. 2010. ‘Selbstverletzendes Verhalten im Jugendalter.’ Zeit-
schrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie 38 (2): 77–89.
Perko, Andrej. 2011. Otroci alkoholikov in tiranov. Kamnik: Mitikas.
Resch Franz. 2001. Der Körper als Instrument zur Bewältigung seelischer Krisen:
Selbstverletzendes Verhalten bei Jugendlichen. Heidelberg: Universität Hei-
dleberg.
Pristopi pri delu z otroki z izkušnjo samopoškodovanja
Namen članka je raziskati in opisati pojav samopoškodovanja, ki je posledica
dolgotrajnih notranjih stisk. Raziskati želimo kompleksnost pojava samopo-
škodovanja, analizirati, kaj mladostnike vodi v takšna dejanja in na kakšen na-
čin lahko pomagamo. Posebej pomembno je, da tovrstno težavo otrok učitelji
dobro poznajo, da bi se lahko ustrezno spoprijemali s specifikami te populacije
pri učenju in poučevanju. Predstavili smo mladostnikovo doživljanje samega
487