Page 237 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 237
Anketiranje tretješolcev s spletnim
vprašalnikom

Silva Bratož
Univerza na Primorskem
silva.bratoz@pef.upr.si

Pregled literature na področju anketiranja otrok odpira številna vprašanja o
zanesljivosti podatkov, pridobljenih neposredno z vključevanjem te starostne
skupine v raziskave, zlasti upoštevajoč kognitivne, komunikacijske in socialne
zmožnostih otrok. Večina avtorjev na tem področju soglaša, da otrokov ko-
gnitivni razvoj predstavlja enega ključnih dejavnikov, ki jih moramo upošte-
vati pri ugotavljanju stališč, mnenj ipd. otrok različnih starosti. V prispevku je
najprej predstavljen postopek oblikovanja vprašalnika, izdelanega za namene
projekta »Jeziki štejejo«, v katerem ugotavljamo stališča otrok do različnih jezi-
kov in večjezičnosti. Rezultati raziskave kažejo, da tretješolci vprašanjem oz. tr-
ditvam pogosto napačno pripisujejo dobeseden pomen, kar je v skladu z ugo-
tovitvami drugih raziskav na tem področju. V drugem delu raziskave pa ugota-
vljamo prednosti in slabosti anketiranja tretješolcev s spletnim vprašalnikom.
Zanimajo nas zlasti stališča otrok do spletnega anketiranja, njihovo dojema-
nje procesa izpolnjevanja vprašalnika in morebitne težave oz. ovire pri izvedbi
spletnega vprašalnika z otroki izbrane starostne skupine.
Ključne besede: anketiranje otrok, spletno anketiranje, kognitivni razvoj, obli-
kovanje vprašalnikov

Uvod
Spletne oblike anketiranja, ki so danes široko rabljene za raziskovalne na-
mene, imajo številne prednosti pred tradicionalnimi oblikami zbiranja podat-
kov. Raziskovalcu poleg večje fleksibilnosti pri obdelavi podatkov, časovne in
stroškovne učinkovitosti ter natančnejšega vpogleda v vzorce respondentov
omogočajo tudi izkoriščanje številnih spletnih orodij, kot so vizualne analo-
gne lestvice (angl. visual analague scales), spustni seznami, razne oblike raz-
vrščanja, dodajanje multimedijskih vsebin ipd. (Roster, Lucianetti in Albaum
2015). Gre torej za številne prednosti, zaradi katerih se raziskovalci praviloma
odločajo za to obliko izvedbe raziskave. Osnovni namen prispevka je preučiti
možnosti rabe spletnega vprašalnika za anketiranje tretješolcev, starih 8/9
let. Predstavljena raziskava se navezuje na projekt »Jeziki štejejo«, v okviru
katerega preučujemo stališča izbranih skupin (učencev, dijakov, študentov,
učiteljev in raziskovalcev) do različnih jezikov in večjezičnosti (Žefran, Bratož

Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.237-251
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242