Page 202 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 202
lija Žakelj in Mara Cotič
Preglednica 1 Pripisovanje pomena dejavnikom vzgojno-izobraževalnega procesa
pri pouku
Dejavniki (1) (2) (3) (4) (5) n M SD
Didaktično-metodična uspo- 0 3 10 44 44 78 4,3 0,76
sobljenost učitelja.
Strokovna usposobljenost uči- 0 0 0 31 69 78 4,7 0,47
telja (predmeta, ki ga poučuje).
Problemski pouk (pri problem- 0 5 33 51 10 78 3,7 0,74
skem načinu učenja in poučeva-
nja učenci zelo učinkovito dose-
gajo cilje učnega načrta.).
Predznanje učencev prispeva k 3 23 62 13 0 78 2,8 0,67
nadaljnjemu učinkovitemu uče-
nju in poučevanju.
Redna uporaba tehnologije pri 5 15 33 36 10 78 3,3 1,3
pouku predmeta (računalnik, in-
ternet, video) prispeva k višjim
učnim dosežkom učencev.
Seznanitev učencev s cilji uče- 0 3 13 62 23 78 4,1 0,69
nja prispeva k doseganju ciljev
in standardov znanja.
Sodelovanje učencev pri načr- 3 8 29 39 21 76 3,7 0,99
tovanju pouka povečuje prido-
bivanje celostnega znanja.
Sodelovanje učitelja v predme- 3 0 15 50 33 80 4,1 0,84
tnem aktivu na šoli prispeva h
kakovostnemu učenju in pouče-
vanju pri pouku.
Sodelovanje učitelja v šolskem 5 10 38 38 8 78 3,3 0,96
razvojnem timu prispeva h ka-
kovostnemu učenju in poučeva-
nju pri pouku.
Opombe Naslovi stolpvcev: (1) sploh ne prispevajo, (2) v glavnem ne prispevajo, (3) srednje
prispevajo, (4) v glavnem prispevajo, (5) zelo prispevajo (vse v odstotkih); n – število učiteljev,
M – aritmetična sredina, SD – standardni odklon.
redni uporabi tehnologije pri pouku predmeta (računalnik, internet, video)
(M = 3,3), sodelovanju učitelja v šolskem razvojnem timu (M = 3,3) ter pred-
znanju učenca (M = 2,8).
Največ učiteljev meni, da učiteljevo strokovno znanje predmeta kot tudi
njegovo didaktično-metodično znanje ter seznanitev učencev s cilji in stan-
dardi znanja v glavnem prispevajo do zelo prispevajo h kakovostnemu vz-
gojno-izobraževalnemu delu pri pouku: 69 učiteljev meni, da poglobljeno
202
Preglednica 1 Pripisovanje pomena dejavnikom vzgojno-izobraževalnega procesa
pri pouku
Dejavniki (1) (2) (3) (4) (5) n M SD
Didaktično-metodična uspo- 0 3 10 44 44 78 4,3 0,76
sobljenost učitelja.
Strokovna usposobljenost uči- 0 0 0 31 69 78 4,7 0,47
telja (predmeta, ki ga poučuje).
Problemski pouk (pri problem- 0 5 33 51 10 78 3,7 0,74
skem načinu učenja in poučeva-
nja učenci zelo učinkovito dose-
gajo cilje učnega načrta.).
Predznanje učencev prispeva k 3 23 62 13 0 78 2,8 0,67
nadaljnjemu učinkovitemu uče-
nju in poučevanju.
Redna uporaba tehnologije pri 5 15 33 36 10 78 3,3 1,3
pouku predmeta (računalnik, in-
ternet, video) prispeva k višjim
učnim dosežkom učencev.
Seznanitev učencev s cilji uče- 0 3 13 62 23 78 4,1 0,69
nja prispeva k doseganju ciljev
in standardov znanja.
Sodelovanje učencev pri načr- 3 8 29 39 21 76 3,7 0,99
tovanju pouka povečuje prido-
bivanje celostnega znanja.
Sodelovanje učitelja v predme- 3 0 15 50 33 80 4,1 0,84
tnem aktivu na šoli prispeva h
kakovostnemu učenju in pouče-
vanju pri pouku.
Sodelovanje učitelja v šolskem 5 10 38 38 8 78 3,3 0,96
razvojnem timu prispeva h ka-
kovostnemu učenju in poučeva-
nju pri pouku.
Opombe Naslovi stolpvcev: (1) sploh ne prispevajo, (2) v glavnem ne prispevajo, (3) srednje
prispevajo, (4) v glavnem prispevajo, (5) zelo prispevajo (vse v odstotkih); n – število učiteljev,
M – aritmetična sredina, SD – standardni odklon.
redni uporabi tehnologije pri pouku predmeta (računalnik, internet, video)
(M = 3,3), sodelovanju učitelja v šolskem razvojnem timu (M = 3,3) ter pred-
znanju učenca (M = 2,8).
Največ učiteljev meni, da učiteljevo strokovno znanje predmeta kot tudi
njegovo didaktično-metodično znanje ter seznanitev učencev s cilji in stan-
dardi znanja v glavnem prispevajo do zelo prispevajo h kakovostnemu vz-
gojno-izobraževalnemu delu pri pouku: 69 učiteljev meni, da poglobljeno
202