Page 143 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 143
Recenziji

I
Znanstvena monografija Strategije in uspešnost podjetja avtorja dr. Duša-
na Gošnika jeizvirno znanstveno delo s področja managementa, ki ponu-
ja vrsto metodoloških in vsebinskihnovosti tako s slovenskega kot med-
narodnega vidika. Monografija predstavlja empiričnoraziskavo, s katero
avtor potrjuje hipotezo, da so podjetja, ki uporabljajo strategijo diferen-
ciacije, uspešnejša kot tista, ki uporabljajo eno od ostalih strategij, kot so
strategija nizkih stroškov in privlačnih cen, strategija osredinjenja in stra-
tegija prehitevanja.

Prvi del monografije opisuje teoretične osnove, na katerih temelji
raziskava. To so predvsemdefinicija uspešnosti podjetja, izbor zunanjih
dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost podjetja, terrazlične strategije, po-
vezane s kupci. Avtor predstavlja tudi lasten teoretičen model povezav
med omenjenimi dejavniki ter na njem zasnovano raziskovalno hipote-
zo. V drugem delumonografije pa predstavlja potek in rezultate empirič-
ne raziskave, ki jo je opravil na vzorcu3.007 majhnih in srednje velikih
podjetij v Sloveniji, ki so bila v času raziskave v javni bazipodatkov o po-
slovnih subjektih (AJPES). Raziskava je bila opravljena preko spletnega
vprašalnika.

Zbrani podatki so bili statistično analizirani z uporabo paketa SPSS
(korelacijska analiza,multipla regresijska analiza, modeliranje struktur-
nih enačb – SEM ter eksplorativna faktorskaanaliza). Avtor se je naslo-
nil obsežen izbor različnih statističnih testov in ocen, ki so muomogočili
podrobno in vsebinsko poglobljeno interpretacijo rezultatov. V zaključ-
   138   139   140   141   142   143   144   145   146