Page 19 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 19
Model IKT-kompetenc učiteljev DigComEdu

Preglednica 2 Primer uporabe DigCompEdu modela za predšolsko stopnjo
in osnovnošolsko izobraževanje

Dim. modela Stopnja vzgoje in izobraževanja
DigCompEdu
Strokovno Predšolska vzgoja Razredna stopnja Predmetna stopnja
udejstvovanje
Digitalni viri Raba IKT za namene komunikacije s starši in sodelavci ter lokalno sku-
pnostjo; strokovna izmenjava primerov dobrih praks, znanj in izkušenj s
Digitalna pomočjo IKT orodij; raba IKT orodij za samorefleksijo in evalvacijo lastne-
pedagogika ga dela.

Vzgojitelj in učitelj samostojno poiščeta, izbereta, organizirata in delita
digitalne vsebine.

Vzgojitelj oblikuje, ob- Učitelj oblikuje, obja- Učitelj oblikuje, obja-
javi in s starši deli digi- vi in s starši deli digi- vi in s starši deli digi-
talne vsebine z vzgoj- talne vsebine z učno in talne vsebine z učno in
no tematiko. vzgojno tematiko; uči- vzgojno tematiko; uči-
telj oblikuje, objavi in telj oblikuje, objavi in z
z učenci deli osnovne učenci deli zahtevnejše
digitalne vsebine gle- digitalne vsebine gle-
de na specifične cilje de na specifične cilje
na različnih tematskih na različnih tematskih
področjih. področjih.

Vzgojitelj spodbuja po- S pomočjo IKT-orodij Učitelj s pomočjo IKT-
rajajočo se digitalno pi- učitelj natančneje orodij oblikuje mož-
smenost otroka glede spremlja otroka pri do- nosti za sodelovalno
na starostno obdobje; seganju učnih ciljev; učenje; učitelj s po-
otroku oblikuje spod- učitelj s pomočjo IKT- močjo IKT-orodij spod-
budno učno okolje s orodij regulira svoje in- buja samoregulacij-
pomočjo didaktične ra- tervence, daje doda- sko učenje (učenče-
be IKT (otrok ob pomo- tna navodila, povratno vo spremljanje načina
či odraslega manipulira informacijo o dosežku učenja in organizaci-
s tipkovnico, z miško, s učenca. je procesa učenja; pre-
tablico; raba didaktič- poznavanje, kje sem in
nih iger). kam želim priti).

Nadaljevanje na naslednji strani

nasprotno, pogosto jih celo ovira, še posebej takrat, ko jih učitelj ne rekon-
struira smiselno skupaj s študenti (Somekh 2008; Brečko 2015). Kot namreč
poudarja Rutarjeva (2013, 89) se samo prek »aktivnosti otroka v procesih uče-
nja [. . .] lahko vzpostavita možnost konceptualizacije otrokovega učenja, ki
se dogaja z učiteljevim [. . .] poučevanjem, in možnost razvoja otrokove od-
govornosti«.

V preglednici 2 smo skušali oblikovati konkretne opisnike¹ aplikacije kom-

¹ Aplikacija modela je nastala na osnovi povzetih opisnikov kompetenčnega modela za posame-
zno stopnjo VIZ, ki ga je oblikoval Radovan Krajnc z Zavoda za šolstvo Republike Slovenije.

17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24